Luftslott

Upptäckte imorse att jag har drygt 160 sidor som jag borde läsa inför ett seminarium imorgon, och då är jag ändå snäll mot mig själv, ska jag vara noga är det ännu mer. Så går det när man inte läser igenom studiehänvisningarna förrän dagen innan seminariumet. Men på något magiskt sätt så har jag redan läst 60 av dessa sidor, så kanske inte är en total omöjlighet. Boken visade sig dessutom vara intressantare än jag trodde och piggar upp med underbara små citat i varje nytt stycke.
"Neurotiker bygger luftslott,
psykotiker bor i dem och
psykiatriker inkasserar hyran."

Känns som det finns en massa sanning i det där. Boken råkar vara Gruppsykologi av Lars Svedberg om någon skulle råka vara intresserad. Nu ska jag ta mig ann resterande 100 sidor, finns en risk att det blir lite skumläsning, kanske bara lite sådär.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0