Lite mer Leif faktiskt

Efter ännu en lektion med Leif så kommer jag faktiskt tillägna honom ännu ett tillägg. Det finns liksom ingen ände på hans charm och ofrivilligt roliga kommentarer. Jag orkade inte skriva ner allt idag, men här är en av mina favoriter.

"Så Compte (grundare av positivismen) sa; ingen mer bullshit liksom."

Jag hade ingen aning om att man kunde använda ordet bullshit så många gånger under en föreläsning om vetenskap, för att inte tala om ordet liksom. För övrigt så tänker jag tillägna Leif en liten sång, inspirerad av Sarah och Anki. Sarah har nämligen en liten teori, att när Leif kommer hem om kvällen tar han av sig glasögonen och kavajen och går från en liten oerfaren nervös föreläsare till tuff partyprisse. Den här är till dig Leif.

Han tog av sin kavaj
sparka av sig båda skorna
Å så spottade han ut snusen
sa: min sköna får jag lov?

Hon var vacker han var stolt
rak i ryggen, som en fura
Det var sommar, det var glädje
och dom dansade och sjöng

na na na na na na na na na na


Ur sången "En kväll i juni". Rock on Leif.

 


Kommentarer
Postat av: Sarah

Jag har rätt, det är jag helt övertygad om det kanske vi ska ha som teori i vårt arbete^^

2011-01-21 @ 16:28:26
Postat av: Jasmine

Haha, jag kan inte låta bli att le.

Kram

2011-01-28 @ 18:34:28
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0