Allt om Peace and Love

Nu så är jag hemma från Peace and Love! Eller egentligen kom jag hem i söndags, men det är typ nu jag känner att jag fått tid att sätta mig ner och skriva. Så hur har det varit? Jo, nog var det en häftig upplevelse. Det har också varit mysigt, härligt, och lite jobbigt.

Först skulle man hitta en tältplats, vilket verkade lite omöjligt och tälten stod i stort sett på varandra... men vi hade faktiskt en helt okej tältplats lite i utkanten där det var lite mindre galet. Och sen firade vi med en öl. Kan förstås inte berätta om hela veckan, men efter första dagen skapades liksom ett ganska naturligt dagsschema. Först vaknade man vid nio och trodde att man skulle dö för att det var så varmt i tältet att man inte kunde andas, vilket följdes av att man kravlade ur tältet och låg halvdöd utanför tältet ett tag. Tillslut samlade man ihop sig och hela gruppen begav sig till konsum i stan för att köpa frukost/lunch/middag och efter det hittade man någon park med skugga där man åt lite mat, tog en tupplur i skuggan och hade allmänt mysigt. Några timmar senare begav man sig tillbaka till campingen och förfestade/peppade lite innan man gick till festivalområdet för att röja på konserter. Efteråt var det ofta efterfest på campingen, oavsett om man ville eller inte. Folk var nämligen vakna typ dygnet runt och spelade musik och sånt, när man kom tillbaka till campingen var klockan ofta runt tre och det var redan ljust ute.

Sista kvällen var lite speciell, vi bestämde att det inte var någon idé att gå och lägga sig, istället skulle vi vara vakna hela kvällen/natten/morgonen. Hade askul, även om hela dygnrytmen vänder upp och ner, eftersom det var ljust mitt i natten och alla var vakna kändes det som mitt på dagen, helkonstigt.

Bästa konserten var nog Mika, Europe var häftiga också och Melissa Horn och Sonata Arctica som var jätte bra live trots att de inte är jätte stora artiser. Ångrade att jag inte såg mer av Robyn och The Arks.

Lite bilder:









Nu är livet tillbaka till det normala och jag har börjat jobba igen. Mer bilder finns på facebook.

Pip på er! :-)

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Verkar ha varit en supermysigt vecka. Kul för dig!

Kram

2010-07-09 @ 09:49:02
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Sara

Omg vakna klockan 9! När jag var på p&l så la vi oss vid sex eller nåt på morgonen och gick upp igen klockan fyra XD

2010-07-11 @ 23:43:21
URL: http://tornfagel.blogg.se/
Postat av: bayjulia

oh fy för att tälta sådär haha,



jag har precis fixat en bloglovinikon till min blogg, de skulle vara kul att veta vilka som kommer följa mig genom den. e du en av dom ? :)



kram /bayjulia

2010-08-04 @ 02:37:02
URL: http://magnific.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0