Svininfluensavaccin

Panik! Mamma ringde mig just i skolan och berättade att jag ska vaccinerade mig mot svininfluensa imorgon klockan nio på morgonen.

Det är bara att inse, det spelar ingen roll att man är över 18 år, så länge man bor hemma har man ingen fri vilja. Egentligen så är jag ju inte rädd för sprutor, jag har ingen riktig sprutskräck, men den senaste tiden... det vill säga de senaste åren, sedan typ mellanstadiet har jag undviket dem så gott det går och nu var det så länge sedan att jag i ärlighetens namn känner mig ganska panikslagen. Jag kommer inte ens ihåg när jag tog en spruta sist. Dessutom kan man ju få massa farliga bieffekter! Okej, egentligen är jag inte så orolig för det, historien har visat att vad jag än gör med min kropp verkar den ta det med ro och överreagerar i stort aldrig mot något överhuvudtaget, på gott och ont. Jag bara vet att det är så. Fast jag har en bad feeling angående detta visserligen.

Hur otroligt det än är så är jag mycket mer orolig inför en vanlig spruta, än för att tatuera mig om tre veckor. Dels så vill jag ju faktiskt otroligt gärna ha min tatuering, och dels så går tatueringsmaskinen bara in någon milimeter under huden, men sprutor trycker man in, rakt genom fet och muskler bara. Jag tror jag ska svimma nu.

Pip på er! :S (ja, detta förtjänar en väldigt osäker smiley!)


Dagens citat:

Elev 1:
"Visst stavas journ, med två o?"
(Det är tyst en stund.)
Elev 2: "....men... det gör det väl inte...?"
Elev 1: "Nej, jag skämtade?"

(Fantasilöst citat, jag vet, men blogg.se krånglar och vill hinna posta det här innan nästa lektion börjar, allmänheten måste meddelas, så de letar efter mig när jag har svimmat.)


Kommentarer
Postat av: E

HMF, klaga inte, jag tog benmärgsprov. En decimeterlång spruta som de kör rakt in i ryggen ^^

2009-11-04 @ 16:45:05
Postat av: Jasmine

Haha, nu fick du mig att bli rädd för sprutor. xD

2009-11-04 @ 18:47:35
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: JOSSE

Ouch. Jag ska göra det frivilligt eftersom jag är en bra systersondotter och moster. Hade jag inte haft små människor i min omgivning jag behövde vara försiktig med hade jag sagt Piss off och låtit bli. Tänk så, du räddar massa små bebisar och gamla tanter!

2009-11-04 @ 22:24:09
URL: http://theinc.blogg.se/
Postat av: Sara

Galning du också! Bill är ruggigt het, Eric liknar ju en pojk:P

2009-11-05 @ 15:47:18
URL: http://tornfagel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0