Världsbild: Sköldpadda!

Tydligen så fanns det indianer förr i tiden som trodde att vi alla levde på ryggen av en gigantisk sköldpadda, ja ungefär lika stor som jorden antar jag. Jag är liksom bara nyfiken, hur kommer man på den idén? Hur som helst så tyckte jag att det var en väldigt bra idé och överväger att förneka alla upptäckter som gjorts om universum efter det och helt enkelt gå tillbaka och tro på att vi lever på ryggen av en stor sköldpadda.

Jag är till och med så seriös att sködpaddan nästan får samma status som snigeln, vilket är en av de mest humoristiska, praktiska, och underbaraste djur som finns. När man tänker på det så har sköldpaddan nästan också ett hus på ryggen, och är i allmänhet lite mysiga liksom (förutom mina kusiners sköldpadda som bara är läskig).

Bara därför äras de med en bild på min blogg:





Pip på er! :-)


Dagens citat:

Naturkunskaplärare:
"Hur många ton väte tror ni slås ihop per sekund...?"
Elev: "300 miljoner ton...?"
Naturkunskapslärare: "Dubbla det."¨
Elev: "700 miljoner ton...?"

Kommentarer
Postat av: Sara

Jag vet, de är oskyldiga och söta små stackars djur!



Jag vet inte riktigt, det är ganska jobbigt med ett nytt ställe, jag har lite svårt för sånt och att bara spontant börja prata med nya människor..:S

2009-01-22 @ 23:03:18
URL: http://poisoneed.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0