7th Heaven

Kan glädja er med att min plan att svälta alienbebisarna har lyckats, magsmärtorna har gått över. Men nu fick jag nästan dåligt samvete över att ha mördat alienbebisar istället. 

På tal om inget får jag snart psykbryt på serien Seventh Heaven, där de målar upp det som att sex är fel om man inte har skaffat sig en utbildning, karriär och giftermål först, har du sex så mycket som en gång innan dess så blir du gravid. Vad är det som de lär ut till folk egentligen? Att man ska skämmas över sex och att det inte finns något sådant som preventinmedel? För DET skapar ju en hälsosam syn på sex... Har du sex är du en dålig människa utan framtid. Och just ja, man ska aldrig ha sex utan att fråga sina föräldrar om lov först. Skenheliga skit. Dessutom skapar de sådant tabu kring det att det inte är förvånande att ungdomar blir besatta av tanken på det.

Detta envisas med att komma upp igen och igen i olika former och jag blir lika frustrerad varje gång, så varför slutar jag inte bara titta?


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Svar: Tack! Roligt att du uppskattade inlägget om hur jag och R träffades. Det är ju något speciellt med att ha förhållande på distans, det kan nog alla med den erfarenhten intyga.

Kram

2012-02-04 @ 22:23:22
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0