Veterinärbesök

Idag så följde jag med Caroline som driver katthemmet i Skövde till veterinären eftersom hon skulle ta dit hela sju katter och kunde behöva lite hjälp. Fick dessutom se lite av Skövdes omnejder, kommer inte ihåg exakt vart han fanns, men var en bit utanför Skövde i alla fall.

En katt skulle kolla tänderna, ett par stycken vaccineras, två chippas tror jag, och en kastreras. Sötast var helt klart de tre små svarta kattungarna som delade bur. För mig som aldrig varit med om det blev det dessutom en liten chock när den sövda katthonan som skulle kastreras helt enkelt slängdes upp på bordet och tejpades fast. Jag fick gärna titta på på nära håll för att se hur det gick till, men satte mig en bit bort. Föredrar att inte se en katts insida på nära håll, eller blod för den delen. Fast lite fascinerade var det att se hur man helt enkelt la ut hela livmodern , knöt åt, klippte av och slängde den i soptunnan. Saker och ting var förstås steriliserade dock, och veterinären professionell.

Sen blev det även så att en av de små svarta kattungarna följde med mig hem som min nya jourkatt så att säga, tänkte visa upp honom, men han är skygg (tanken är han ska kunna bli lite tamare hos mig) och jag tror att han just nu befinner sig i soffans innanmäte. Först var han under soffan, sedan plötsligt spårlöst försvunnen, men hört några ljud från soffan, så måste lyckats klättra upp på soffans undersida på något sätt...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0