Feministiskt självförsvar

Har hunnit med att både äta semlor och gå en snabbkurs i feministisk självförsvar idag i ära till semledagen och kvinnodagen. Tydligen var det enligt mamma pannkaksdagen idag också, men det missade jag helt i så fall.

Men som sagt, idag fick Powerstripen ge vika för en snabbkurs i feministiskt själsförsvar istället tillsammans med Angelica. Vi diskuterade lite kring vad som är våldtäkt, synen på kvinnor, och lära oss förstås en del knep för att försvara oss också. Det började med att vi fick lära oss säga NEJ, och hur vi kan skrika ordentligt med magstöd. Dels är det bra att vara tydlig, och dels kan man förhoppsningvis lyckas locka till sig uppmärksamhet från människor runt omking.

Sen fick vi lära oss känsliga punker att slå på, ögon, halsgrop, skrev, och knän tror jag var de viktigaste. Till slut övade vi även på hur man kan försöka ta sig ur olika situationer där man är i underläge, som om man har någon över sig eller strypgrepp.

På det hela nyttig information, hoppas bara att man faktiskt kommer ihåg den om man någonsin skulle behöva det.


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Bara genom att läsa ditt inlägg, fick jag lära mig något nytt. Tack!

Kram

2011-03-13 @ 17:07:23
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0