Ett litet experiment

En av de intressanta sakerna med att studera på högskolan är att man ständigt blir tillfrågad om man vill medverka i olika former av experiment och undersökningar. Anmälde mig till ett experiment tidigare som aldrig blev av, men nu ska jag delta i ett nytt. Detta kommer handla om välmående. Tre gånger om dagen kommer jag få ett sms, och då ska jag svara med en siffra mellan 1 och 10 på hur bra jag mår. Vi ska även få pröva på metoder för att öka välbefinnande. På det hela låter det väldigt bra tycker jag, vi ska öva på att må bättre.

Första mötet var imorse, vi fick svara på massa frågor om hur vi mådde och hur nöjda vi är med vårt liv. Aningen läskigt. Är jag nöjd med vart jag är i mitt liv nu? Tycker jag att jag har fått allt viktigt jag velat ha i mitt i liv så här långt? Hur är jag som person?

Nu ska jag försöka plugga lite, senare idag är det seminarium i socialpsykologiska undersökningsmetoder som gäller. Och vet ni vad? Jag sitter med ryggen mot fönstret och solen värmer så det nästan bränns. Våren är påväg.


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Svar: Visst är det roligt att experimentera. Min paj blev faktiskt lyckad - förvånansvärt nog väldigt god och fin att se på. :)



Kram

2011-03-02 @ 21:54:54
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0