Slutspurten i Barcelona

Igår kom jag tillbaka till Sverige igen, en resa som påbörjades redan halv tre på natten då jag tog en taxi från hostelet i Barcelona. Flyget däremot gick inte förrän sju och ungefär tio var jag i Sverige. Dagen innan hade vi dessutom varit ute på nattklubb i Barcelona så på det hela sov jag fem timmar på två dygn, känner att det nog var någon form av rekord för mig. Ändå hände det så mycket under de här två dygnen att jag nästan aldrig kände mig trött.

Barcelona blev en positiv överraskning, gillade känslan i stan, hostelet, alla människor vi mötte, och det lilla jag lärde mig om historian var ganska spännande det med. Bästa kvällen var helt klart när vi gav oss ut i Barcelonas nattliv. Genom hostelet fick vi komma in gratis på olika nattklubbar varje kväll, och kvällen vi gick ut var det klubben Opium som gällde. Men först var det förfest på hostelet där vi drack öl tillsammans med några brasilianare och senare några britter som vi gick ut tillsammans med. Turen till Opium var inte förrän kvart i två, vilket kändes lite halvskumt, i Sverige stänger ju de flesta klubbarna två eller tre, i alla fall i Uppsala och Skövde där jag brukar gå ut. Klubben var i alla fall rätt häftig, även om den inte var jätteimponerande. Jag är dock glad att vi kom in gratis med tanke på att det kostade 5 euro för vatten och 8 för en heineken där inne. Kvällens bästa var ändå efter att vi hoppat över staketet ut på stranden (vi hittade seriöst ingen utgång) och Tess och jag bestämde oss för att ta av oss strumpbyxorna för att gå i vattnet längs strandkanten. Klockan var fem på morgonen, vågorna slog på benen, i fjärran lös blixtrar upp himlen, och det var ett minne för livet helt enkelt. Dessutom köpte jag helt random en natt av en kille som gick runt på stranden med ett gäng.

Nu är jag hemma och packar om, imorgon ska vi till skövde för att flytta alla saker till nya lägeheten och sen åker vi direkt till Västervik på husvagnsemester. Att vara hemma igen känns bitterljuvt, saknar att få träffa så mycket roliga människor var och varannan kväll, att kunna gå ut om kvällen på små gator som sjuder av liv, och alla vackra platser jag sett. Alla möjligheterna. Men på sätt och vis är det även skönt att sova mer en två nätter på samma ställe, sakta ner lite, och ha ett eget rum. Bara göra ingenting. En sak är ändå säker, ut och resa ska jag igen.



Kommentarer
Postat av: Jennifer

Haha, jag har gjort samma resa med RyanAir på natten och dessutom en helg.. Det är heeeemskt, haha. Direkt från festen till bussen till flyget. Hur länge var du i Barca? Jag var där en vecka på semester, blev helt förälskad i stan!! Hittade en superlägenhet på www.barcelona-home.com och hittade självklart till Opium också! Bästa stället ever!! Åh vad jag längtar tillbaka!! ha det bra!

2011-09-29 @ 14:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0