Sömnlös natt pa taget till Wien

Det här skulle nog bli roligare om ni kunde se alla bilder jag tagit, men har ingenstans att koppla in kameran, sa det kommer nog tyvärr inte hända förrän jag är hemma. Istället far ni nöja er med mitt prat.

Idag är jag i alla fall i Wien, vi kom hit sex imorse med nattaget fran Berlin, 12 timmar tog det! Var ingen snabbt tag direkt, och vi hade sittplatser i en kupé för sex. I början var det riktigt mysigt, jag, Tess och Filip hade kupén för oss själva och kunde sträcka ut oss, spela kort, och äta var medhavda mat, men i Prag blev den helt full. Vi prövade alla möjliga och omöjliga sovställningar, speciellt Tess, men ingen av fick mycket till sömn. Jag satte mig till och med pa golvet ett tag. Att hitta till vart hostel, som tillhör samma kedja som det i Berlin var inga problem, men precis som i Berlin far vi inte tillgang till rummet före tva, sa efter en all-you-can-eat frukost och ingen sömn gav vi oss ut pa stan. Allt vi egentligen tittade pa var en katedral mitt i gamla stan och Mozarts hus, sedan gick vi lite vilse... erkänner att det nog var mitt fel, men att lasa kartor när man är galet trött och solen steker är inte det roligaste. I Wien är dessutom allt stängt pa söndagar sa fanns inte sa mycket att göra. Till slut hittade vi lite välfötjänad glass och nu är vi tillbaka pa hostelet för att vänta pa vart rum sa vi kan fa lite efterlängtad sömn.

Imorgon aker vi vidare till Salzburg, där vi precis har bokat boende pa Muffin Hostel.

Hoppas ni har det bra där hemma, pip fran Wien!


Kommentarer
Postat av: Elsa

Wombats gissar jag, vi var själva där i Wien nu i sommras.

2011-07-31 @ 18:02:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0