Peace and Love 2011

Efter en ordentlig dusch och en natts sömn är jag en människa efter Peace and Love. Tänkte jag skulle göra en liten sammanfattning av festivalen här.

Festivalens bästa.

1. The Arks spelning var utan större konkurrens den bästa jag var på under hela festivalen, och antagligen den näst häftigaste konsertupplevelse jag haft överhuvudtaget. Grät genom halva spelningen.
2. Den nybakade munken efter The Ark spelningen, lätt den godaste munk jag någonsin ätit.

Festivalens sämsta.

1. Att jag missade Journey, som med tanke på det jag såg från mitt jobb i kiosken verkade helt grymma. Vem handlar läst när Journey spelar Don't Stop Belivin'?
2. Smärtan i nacke, korsrygg, och ben till följd av min oförmåga att sova på liggunderlag, och taskig arbetsmiljö.

Positiva överraskningar: Snubblade in på en föreläsning med Paolo Roberto som visade sig vara asbra. Paolo blandade humor med allvar, med en ordentlig portion självförtroende. På det hela, väldigt underhållande och rörande.
En annan positiv överraskning var The Moniker, som jag gick och såg på stan. Älskade honom på den tiden han var med i Idol och han hade flera riktigt bra låtar även om han spelade på en liten scen med liten publik.

På det hela en häftig upplevelse, hur skulle Sveriges största festival med över 50 000 besökare kunna vara något annat? Men det är skönt att vara hemma, i alla fall jag tröttnar på att sova i tält och vara omgiven av massor med människor 24 timmar om dugnet. Jobbet fungerade bra, även om det var ganska stressigt då det hände att det var konstant kö i flera timmar till den lilla kiosken där jag jobbade.

Bilder från grymmaste The Ark konserten.





Nu är det bara att böja packa om, på torsdag bär det av på tågluff. Ska in till Uppsala för några sista inköp inför resan idag.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0