From Berlin

Tyvarr hann jag inte uppdatera, eller rattare sagt hade jag sa mycket annat att tanka pa innan jag gav mig innan jag gav mig av pa min taglaff. Min nu tanke jag ge er en snabb uppdatering pa lite svengelska innan min datortid tar slut. Vi gav oss av igar, akte till Malmo och darifran sa tog vi nattaget till Berlin. Att aka i liggkupe var en spannan de upplevelse, den var antagligen inte pa mer an 5 kvm och dar sov vi tre pa hojden, jag var hogst upp. Tyvarr kunde jag verkligen inte sova alls, det var ackelvarmt och knappt nagon luft.

Sa ni kan ju tanka er att jag var lite trott nar vi anlande till Berlin klockan sex imorse, och det var ocksa Tess och Filip, en annan taglaffare som reser med oss. Vi hittade i alla fall vart hostel, och acven om vi inte fick checka in kunde vi lamna in vart bagage har och sitta och hanga vid all you can eat frukostbuffen tills vi var ordentligt matta. Med ny, trots brist pa somn ar det trots allt spannade att vara i en ny stad, gav vi oss ut i Berlin och letatde reda pa diverse sevardigheter, som East side Gallery, judiska museet, och checkpoint charlie till exempel. Vi tre, fyra tiden gav vi oss dock tillbaka for att checka in och vila upp oss lite. Men, nar vi skulle checka visade det sig att det de kranglat till det med dubbelbokning eller nagot sant, sa istallet for att bo i sovsal med 6 andra sa blir vi uppgraderade till ett privat dubbelrum med egen dusch for samma pris, gissa om vi var glada, ackliga och trotta som vi var. Dar sov vi faktiskt ngaon timme eller tva.

Nar vi vaknade gav vi oss ut i jakt pa middag, som vi sedan tillagade i det fina gastkoket. Nar vi atit gick vi for att besoka den underbara takbaren, 1 euro for en ol under happy Hour. Dar spenderade vi sen storsta kvallen med billig ol och biljard. Det var sammanfattningen, nu tar min tid slut, sa....

Pip pa er fran Berlin!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0