The imaginarium of Doctor Parnassus

Ikväll har jag sett en ganska underbar film. The Imaginarium of Doctor Parnassus. Allmänt... fantasifull, galen och underbar på något sätt. Jag har inte riktigt bestämt mig för om jag verkligen älskar den, måste nog se den en gång till, men jag tycker mycket om den i alla fall. Svår att beskriva, titta på trailern istället.



Rekommenderas, störde mig nog mest på att jag inte fick se mer av Johnny Depp, han än nämligen en av de skådespelare som spelar Tony. Tony ser olika ut beroende på i vems fantasi han är, därav olika skådespelare, detta var dock något som tog ett tag att inse, så först blev jag mest irriterad på att jag inte riktigt visste om det var Johnny eller inte, men sen insåg jag att det var väldigt psykologisk korrekt. Två identisiska saker kan se väldigt annorlunda ut i olika människor ögon, speciellt när Tony bär mask majoriteten av tiden.


Kommentarer
Postat av: Angelica G

Vad är oddsen?! Själv såg jag den igår.. ^^

2011-01-16 @ 00:57:14
URL: http://djungelsoda.wordpress.com
Postat av: Annely

Kul fakta: Visste du att det inte var meningen först att olika skådisar skulle spela samma person i den filmen?

2011-01-16 @ 11:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0