Leif

Jag måste säga att kursen socialpsykologiska undersökningsmetoder började ganska bra faktiskt. Vår lärare är Leif. Det här är första gången Leif håller i en kurs på högskolan. Det börjar med att vi tror Leif är ordentligt försenad, men nej, han visar sig redan vara i föreläsningssalen och vänta, men han glömde låsa upp dörren till sina elever. Smart där. Dagens fortsätter liksom i samma anda, den här killen bara öser ur sig citat:

"En forskningsplan är en plan som en forskare har."

"Spökar det här eller? Jag tycker inte om spöken."

"Det här med trial and error är något man använder mycket i vardagen, som med jag och tjejer."

"Han hade tänkt sig överdosera och dö... men så hände ingenting... tyvärr."

"Det finns ju en viss grupp som faktiskt går ut på krogen, de kallas etnologer och de antecknar när andra människor raggar."

De här var bara ett par, tydligen är moderater ett folkslag och hans mamma tror på tomten också. Jag tror den här kursen kommer bli rolig. Nu ska jag på ett möte om ombyggnaden som ska ske i lägenheten, hoppas få svar på sånt som var jag ska få plats under tiden, i en minietta som min kan man inte direkt stänga en dörr eller något.


Kommentarer
Postat av: Angelica G

Hahaha, gud vilken skön lärare! Jag är lite avundsjuk :D

2011-01-18 @ 18:41:44
URL: http://djungelsoda.wordpress.com
Postat av: Anonym

Leif, den framtida fadern till mina barn ;D

2011-01-18 @ 18:49:25
Postat av: Pernilla

fantastisk människa <3

2011-01-18 @ 19:06:36
Postat av: Hanna

I love it! Leif is life, nanananana!1

2011-01-18 @ 20:22:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0