Trassel

Nu har jag varit och tittat på Trassel i 3D. Insåg att det är nog första gången jag sett en animerad/tecknad film på bio i "vuxen" ålder. Många animerade filmer kan vara ganska roliga, men det är liksom inte den sortens film jag brukar vilja lägga pengar på att se. Trassel verkade dock riktigt kul, och hade inte lust att sitta ensam hemma.

Så vad blir domen? I början var jag tveksam måste jag säga, men filmen blev faktiskt bara bättre och bättre, sista halvtimmen var riktigt bra, den var både som roligast och lite seriösare då faktiskt. Vissa kommentarer kunde man helt enkelt inte låta bli att mer eller mindre gapskratta åt. En annan kul grej, det är en typisk sån där film som funkar för hela familjen, det finns humor som passar alla, framför allt att de hade lite mer... "vuxen" skämt (bror iofs på hur man tolkar) var riktigt kul, speciellt eftersom de var i en familjefilm. Framför allt två citat från min favorit Flynn Rider.

Flynn: "Did I ever tell you I've got a thing for brunettes?"
Flynn: "The party lasted an entire week, and honestly, I don't remember most of it."

Nu råkade det bli så att vi såg den på svenska, lite synd, men den var helt okej ändå.



Helt spontant inspirerade filmen dessutom mig till något som skulle kunna bli ett nytt skrivprojekt, så den får pluspoäng för det. Själva 3D grejen tycker jag dock inte var något speciellt, lite kul är det väl men... nja, inte nödvändigt.


Kommentarer
Postat av: Jasmine

2011-02-11 @ 23:01:02
URL: http://rosanatt.vlo
Postat av: Jasmine

Jag har också sett filmen - dock inte i 3D. Jag tycker att den var bra! Håller med dig om att den innehöll skämt för alla åldrar. Filmen var faktiskt rätt charmig. Jag gillar den!



Det är så underbart, när man inspireras till att skriva något nytt.



Kram

2011-02-11 @ 23:02:27
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0