Beware of the Krill, Master of the universe

Reklam på TV: "Sammanlagt är Krill den största biomassan på jorden och väger dubbelt så mycket som alla människor tillsammans."
Tess: "Då borde väl krillen kunna ta över jorden."
Jag: "Fast de är nog inte så smarta. Men om någon smart människa typ kunde kontrollera dem och mobilisera dem så kanske, man skulle ju kunna samla ihop dem på ett ställe, eller typ ena halvan av jordklotet i alla fall."
Tess: "Men då skulle jorden tippa omkull ju."

Igår spenderade jag kvällen hos Tess, vi tittade först på melodifestivalen, sedan på QX-galan och  efter det hittade vi ett avsnitt av Solsidan också. Nu förstår vi äntligen vad som menas med facebookgruppen "Kan du kasta ett getöga på mitt anus". Det är allmänbildning det. Efter det var vi allmänt flummiga och konversationer som den ovan ägde rum. När jag berättade detta för pappa sa han att med tanke på allt vatten krillen skulle trycka undan så skulle vikten jämna ut sig, så vi behövde inte oroa sig för att jorden skulle tippa. Bra där pappa.

Ikväll är jag hemma igen, och snart ska det bli sushi och film. Imorgon återvänder jag till Skövde.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0