Är det någon där?

Har precis läst ut "Är det någon där?" av Marian Keyes. Var en sådan där bok jag hade fått i födelsedagspresent av någon släkting och mest läste i brist på annat, men också för att se vad hela grejen med Marian Keyes är. Hade förväntat mig en lite rolig tjejbok ungefär. Blev jag överraskad. Visserligen var den väldigt rolig och älskar Marian Keyes skrivstil, det är lite som det låter inne i hjärnan på mig ibland. Roliga jämförelser, smeknamn och sånt. Det var som var så överraskande var att det handlar om en kvinna som ska komma över din döde man.



Så förutom det roliga, är det otroligt svåra, jobbiga känslor också. Marian Keyes skriver dessutom så bra är att jag började gråta flera gånger för att jag verkligen känner med huvudpersonen Anna. Ett par dagar var jag helt livrädd för att någon i min närhet skulle dö, trots att det inte är mer troligt att de ska göra det nu än någon annan dag. Men i alla fall, helt härliga karaktärer, härligt språk, så tyckte den förtjänade ett omnämnande.




Kommentarer
Postat av: Jasmine

Den boken borde jag kanske läsa...

Kram

2011-02-25 @ 19:00:39
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0