Jourhem

Vid sextiden idag fick jag hem en liten hårboll som ska bo hos mig i ungefär 2,5 veckor. Jag ska nämligen ställa upp som jourhem för skövde katthem. Den lilla hårbollen är ungefär 12 veckor och ganska mager. Hon hittades inklämd bland kundvagnarna på någon parkering. Jag ska ta hand om henne eftersom hon varit lite "snuvig" och kvinnan från katthemmet tror att hon kommer må bra av att komma bort från alla katterna på katthemmet. Men de har redan hittat en köpare till henne, så har henne bara tills hon vaccineras.



I början var hon lite försiktig, men tog inte mer än en timme innan hon var i full fart med att riva ner mina gardiner och gosa ner sig bland håret i min nacke när jag tittade på TV.





Svårt att ta bra bilder eftersom jag bara har mobilkameran och hon inte alls tycker om att vara stilla, men lyckades skapligt i alla fall. Skapar nu en ny kategori där jag berätta om hur det går att vara jourhem. Än så länge gillas det starkt!


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Vilken liten sötnos! <3 >.<



Svar: Åh, jag visste inte att du har varit i Taizé. Vad tyckte du om det? Vill du åka dit en tredje gång?

Roligt att du kommenterade inlägget. :)



Kram

2011-08-30 @ 23:12:57
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0