Ett nytt hem

Jag råkade just göra en intresseanmälan på en lägenhet, eller okej, jag råkade inte, det var mycket väl medvetet, men det känns ändå drastisk på något sätt.

Saken är den att jag bor i en lägenhet på 21 kvadratmeter för 3248 kr i månaden (inklusive el och två hyresfria månader). Jag trivs faktiskt ganska bra, läget är perfekt och det funkar att bo på 21 kvadratmeter. Men nu är det så att i huset mittemot mitt kan jag bo på 29 kvadratmeter för 3506 kr, och då faktiskt få ett separat kök, eller ja, pentry i alla fall. Med tanke på att jag just börjat få bostadsbidrag på 800 kr i månaden och inte hade några problem innan dess heller så skulle 250 kr extra i hyra inte vara något problem. Just den här sortens lägenheter försvinner direkt så hoppade liksom på den så fort jag såg annonsen.



Mitt nya hem kanske? Vi får väl se, en intresseanmälan är bara en intresseanmälan än så länge. Kan vara så att den är på marknivå också, och det vet jag inte om jag är så sugen på. Nära marken ska det vara, så man kan hoppa ut genom fönstret om det börjar brinna eller något annat läskigt, men helst inte på marknivå där alla nyfikan människor tittar in.




Kommentarer
Postat av: Angelica G

Men alltså, fan vad dyra era lägenheter är... Min hyra ligger på 4203, och då bor jag på typ 62 kvadrat... Fast läget är ju bättre för er iofs :) Hoppas du får napp hur som helst! Kan förstå att det vore gött att byta upp sig till nåt större ^^

2011-04-12 @ 21:43:35
URL: http://djungelsoda.wordpress.com
Postat av: Jasmine

Skulle vara roligt om du fick lägenheten på andra sidan gatan. :)

Kram

2011-04-13 @ 19:15:38
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: mia

sv: åh, hoppas att din salstenta går bra :) Tack! Jag har en salstenta den 19:onde med sen är tentorna över för denna gången, haha kram på dig :)

2011-04-13 @ 20:30:24
URL: http://amoramizade.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Svar: Jo, jag orkar nog mer nu än vad jag gjorde när jag började. Men självförtroendet vad gäller träning har inte förbättrats - snarare försämrats, skulle jag vilja påstå.

Tur att du har kommit in i rutinerna, keep it up!

Tack för din kommentar. <3

Kram

2011-04-14 @ 19:18:32
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0