Stötande reklam

Det har varit en hel del prat om Jack och Jones nya reklam, den ska tydligen vara sexistisk och kvinnoförnedrande. Jag kan faktiskt inte påstå att jag håller med direkt, men tänkte att det finns nog med seriösa bloggar som skriver om det redan, så jag ska ta upp en annan reklam som jag tycker är stötande.



Är det bara jag som tycker den här reklamen är rent utav obehaglig? Jag får rysningar av att titta på den. Den går dessutom emot allt jag trodde jag visste om marknadsföring, visst, den kanske sticker ut, men den skrämmer människor, i alla fall mig. Det känns som en blandning mellan ett gammaldags mentalsjukhus och det kollektiva självmordet i Jonestown. Skulle inte bli förvånad om små barn börjar klaga på monster under sängen efter att de sett den. Tidigare hade jag ingen uppfattning om företaget Hornbach, nu tycker jag att de är jävligt creepy. Vad tycker ni?

Och förresten, jag blev erbjuden lägenheten jag visade er häromdagen, men tackade nej eftersom det kom ut en annan som passade mig bättre. Tyvärr hann den nya lägenheten försvinna innan fick börja göra nya intresseanmälningar så jag blev utan, men det är en sådan sorts lägenhet jag vill ha, så håller ögonen öppna nu.




Kommentarer
Postat av: Jasmine

Jag håller med om att denna reklam är lite läskig...



Synd att du inte fick lägenheten.Bättre lycka nästa gång! Nu vet du ju i alla fall vad du letar efter. :)



Kram

2011-04-16 @ 14:31:43
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0