Jag firar med köttfärspaj

Nu har jag bott i lägenheten i hela en vecka och jag firar med att, tro det eller ej, göra köttfärspaj till middag! Okej, köttfärspaj kanske inte är jätte komplicerat, men antagligen en av de mest avancerade rätterna jag kan göra. Dessutom bor jag ensam och har minimalt med plats så lite imponerande är det tycker jag.

Fast det gick ju inte helt problemfritt, för det första vet jag inte om det var en så bra idé att ta djuptfrys köttfärs och slänga i pannan direkt. Men det gick, seeeen upptäckte jag att det var någon papperslapp i botten som jag inte hade tagit bort, så fick liksom skrapa bort det översta lagret av köttfärs. Att lista ut hur den allmänna ugnen fungerade gick bra i alla fall, fast det var första gången jag använde den.



Visst ser den väl god ut? Den var god i alla fall, köttfärspaj med massa fetaost i blev det alltså. Jag tänkte ringa mamma och fråga efter hennes recept, men hon svarade inte, så det är bara min förtjänst. Räcker nog ett tag dessutom.

Nu är för övrigt nolleveckan över och det känns skönt faktiskt. Det har varit kul att hitta på massa saker med klassen men det har blivit lite väl mycket, och nu börjar ju plugget på allvar också. Det här med plugget ja... jag ska försöka och göra mitt bästa, men ibland har jag mina tvivel om att jag är redo för det. Men det kanske känns annorlunda när man kommer in i det. Älskar skövde och lägenheten i alla fall!

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Jag: "Lådorna jag köpte på ikea suger, undrar om locken ens håller tätt om jag har dem i kylskåpet..."
Tess: "Klart de gör, det är ju inte som om det blåser i kylskåpet."

Kommentarer
Postat av: Emmy

Sv: Hehe... (a) Du sa ju att jag fick låna dina kläder nu när du inte använde dom, och finklänningen hade Frida bara på sig i typ 10 min ^^

2010-09-05 @ 19:38:02
URL: http://effis.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Köttfärspajen ser jättegod ut! Mumsigt med fetaost i. :)

Kram

2010-09-06 @ 08:08:31
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0