Idag är en bra dag

Idag är en dag då jag känner mig nöjd med mitt beslut att plugga att vidare direkt, så länge jag håller mig borta från sidor om volontärarbete i Afrika, då känner jag att jag kanske borde åkt till Afrika först.  Tyvärr är det ju jävligt dyrt med volontärarbete. Aja, livet är ju inte slut bara för att jag pluggar, det kommer finnas mer tid, och sommarlov. Jag skulle vara extra nöjd med mitt val att plugga om jag kunde boka in en resa någonstans... någon som har lust att åka på budgetsemster till något häftigt land? Fast jag ska ju inte glömma att jag kan göra utlandsstudier genom högskolan! Det är verkligen bra att komma ihåg, där får jag ju världens chans och skolan betalar. Ska titta på det.

Nu ska jag... diska, renskriva anteckningarna från dagens föreläsning och kanske läsa lite mer kurslitteratur, för tro mig, det kan man aldrig göra för mycket. Eller ja... man ju typ få härdsmälta i hjärnan av att försöka förstå allt.

Pip på er!


Dagens citat:

Vi ska börja med grupparbete i skolan, och jag hade lyckats hitta alla medlemmar i min grupp förutom en, som hette Tina.

En gruppmedlem (pekar på en kille):
"Sanna! Vi har fått en ny vän!"
Jag: "Jaha, så det är du som är Tina?"

Hans namn var egentligen Phillip, men eftersom Tina tydligen inte ens gick kursen kommer Phillip alltid få heta Tina.


Kommentarer
Postat av: Elina

Maaagaluf

2010-09-07 @ 10:04:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0