Scream Awards 2010

Imorgon ska jag berätta om stockholm, nu blir det... Scream Awards! Det är rätt, jag kommer faktiskt se det i år igen, delvis i alla fall, det håller på till två. För er som inte känner till scream awards så är det en gala för sci-fi, skräck och serietidningar typ, oscars för freaks. Hursomhelst är den ascool. Ska försöka skriva om godbitarna (enligt mig). Här kan ni läsa vad jag skrev om Scream Awards 2009.

I år är ingen mindre än Halle Barry programledare, underbart, tillsammans med Megan Fox bland annat.

Bästa skurk blev Mickey Rourke, från... jag vet inte riktigt vad? En tvåa av något slag? Dessutom var han väldigt svettig och eventuellt full.

Årets "det var som fan"-scen blir... twisted sex scen från true blood! Yay! Måste säga att Bill, det vill säga Stephen Moyer, ser jävligt mycket snyggare ut än vanligt. Vad twisted sex scen innbär förstår ni nog om ni sett säsong tre, och och inte, vill ni nog inte veta.

Bästa fantasyskådespelerska blir Kristen Stewart från Twilight. Tyvärr håller jag inte med, jag absolut hatar henne för det mesta, men kul för henne.

Bästa skräckskådespelerska blir Anna Paquin. Här håller jag med, irriterade mig på henne i början, men har nu insett att hon är underbar. Såg typ ut som hon hade en glugg mellan tänderna?

Hyllning till Sigourney Weaver, som varit kvinnlig hjältinna i en massa filmer, ghostbuster, alien, Avatar. Hon är rätt cool faktiskt, fast hon har ett skitjobbigt namn som jag ej vet om jag stavat rätt.

Ååååh, nu kom bilen från tillbaka till framtiden in, coolt. Asmysig film med asmysiga skådespleare, måste se den igen. Har tydligen 25:års jubileum i år. Michael J. Fox kom på besök också, jätte kul att se honom, men hans parkinson börjar synas, och det känns lite sorgligt samtidigt.

Fick ta en paus för att sitta och prata med kattungen ett tag. Hon är jätte söt, men det är svårt, hon verkar ensam och rädd, men vill inte tränga mig på för mycket för då blir hon ju rädd för mig. Men hon skrek inne i sitt rum och det fungerade faktiskt att sitta och prata med henne en stund (nej, jag har inga problem att sitta och prata med en kattunge, de är trevligare sällskap än många människor).

Bästa sämsta filmen Piranha 3D. Inte sett den, vet inte om den finns i sverige, men av det jag såg, ja den var dålig.

Bästa skräckskådespleaee ALEXANDERS SKARSGÅRD. ÄLSKAR HONOM! Eller kanske främst hans karraktär, men han höll ett underbart tal där han sa något i stil med, ja, förutom att han dödat ett halvdussina varulvar, sålt en massa illegala droger, hånglat med en kille och sedan pålat honom i ryggen, och låst in en söt oskyldig flicka så... har Eric varit ganska snäll i år (förra året vann Alexander bästa skurk istället för bästa skådespelare).

Skit också, det kommer en paranormal activity 2, nu kommer jag typ inte kunna sova inatt. Tydligen kommer det även en Scream 4. De visar en massa klipp från nya filmer som tydligen aldrig visats förut, även lite bortklippta scener.

De säger även farväl till Lost. Trodde aldrig den urspårde skiten skulle ha ett slut. Missförstå mig inte, jag ÄLSKADE Lost en gång i tiden, men det har spårat ur. Skulle inte bli förvånad om det slutade med att allt varit en dröm och planet gjorde en säker landing. Jag skulle nog vilja se slutet faktiskt.

Bästa TV-serie blir... (som marilyn manson delar ut) TRUE BLOOD! Ingen överraskning direkt.

Bästa skräckfilm blir Zombie land. Okej då.

Det blev långt och förvirrat, men hoppas ni fann något av nöje.

Dagens citat:

Kommentator: "Och nu... mannen med lika mycket hår som en varulv, men utan några av de distraherande magmusklerna..."


Kommentarer
Postat av: Djungelsoda

* Stephen Moyer är så jäävla het, jämt. ^^

* Hur i HELVETE kan KRISTEN STEWART bli utsedd till "bästa skådespelerska"?!

* Anna Paquin är SÖÖÖT =^_^= (Fast jo, jag störde mig också som fan på henne förut...)



Många versaler här, förlåt... ^^

2010-10-30 @ 01:56:49
URL: http://djungelsoda.wordpress.com
Postat av: Anonym

ÅH!, jag ville se det i natt men jag var tvungen att ta mig upp tidigt i dag :( buhu.

Att prata med djur är helt normalt. Säg någon som har djur som ALDRIG pratar med dem? Så du kan lugnt prata på :)



....och kommentatorn....man kan tro att han/hon menade Özz Nujen :P

2010-10-30 @ 09:28:19
Postat av: Jasmine

Alexander Skarsgård. <3 True Blood. <3

Kram

2010-10-30 @ 16:21:24
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Cajsa

baka en vettja! :D

2010-10-31 @ 15:19:21
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: Amis

Fin blogg =)

2010-11-06 @ 16:07:02
URL: http://www.metrobloggen.se/amis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0