Uppdatering av läget liksom

Varför ringer alltid en massa människor hem mitt på dagen när de vill får tag på någon? Det är klart, telefonförsäljarna vill väl också ha normala arbetstider, men hur ofta får man faktiskt tag på den man vill? Idag har jag fått två samtal från personer som vill prata med mamma eller pappa, och vet att om man är hemma hela dagen så brukar det ske ganska ofta. Det är så otroligt dumt, majoriteten av alla männiksor jobbar väl eller går i skolan mitt på dagen.

Nåja, nog om det, jag är riktigt astrött och imorgon ska jag med Tess till Stockholm ganska tidigt så ska nog gå och lägga mig, ännu tidigare än igår. Borde nog nämna att mamma fyllde år i dag också, grattis mamma! Numera använder hon tydligen facebook och läser min blogg då och då. Vi firade med middag på en grekisk restaurang med asgod mat.

Fast jag antar att det alla egentligen undrar är vad som hände med kattungen. Den är här! Men stackarn är alldeles förvildad och vettskrämd, så har mest låtit henne vara ifred. Låg däremot alldeles stilla och läste en stund i samma rum som henne för att hon skulle vänja sig min närvaro liksom. Hoppas att hon lär sig att vi är snälla männiksor snart och vågar röra lite på sig.


Kommentarer
Postat av: Jasmine

Det är skrattretande att telefonförsäljara ringer hem till en mitt på dagen. Många gånger har jag gärna velat säga något i stil med: "Pappa är på jobbet och jobbar - som vanligt folk."



Naw, söt liten vän. Hoppas att kattungen inte är lika rädd efter helgen.



Svar: Ah... Då förstår jag varför katt i lägenheten är svårt. Du får skaffa en, när du bor på annat ställe.



Kram

2010-10-30 @ 11:35:19
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0