En bra söndag med andra ord

Så, vad har hänt idag? Någon jobbig jävel har hållt på och trumma, typ dunk, dunk, dunk, dunk till och från i perioder under dagen. Tror det var en trumma i  alla fall, vet inte riktigt, men det var helt omöjligt att stänga ute. Det kanske blev tyst en liten stund, men sen kom den tillbaka.

Som tur har jag inte varit hemma så mycket! Mamma och pappa var och hälsade på, och mamma ville att vi skulle ut och shoppa i Skövde. Funderade på att försöka lägga ut en bild på det jag köpt, men gav upp det, blev inte så snyggt. Men jag kan berätta istället! En skjorta, en mysig långärmad tröja och... skor! Det var otroligt länge sedan jag köpte skor, jag blir bara sur av att gå i skoaffärerna, inget passar och inget känns rätt. Men med tanke på att jag bara har ett par tunna sommarskor och vinterskor som ser ut som ett par tofflor behövdes det. Tro det eller ej, men det blev ett par underbara snörda skor med hela 5 cm klack typ, väldigt mycket för att vara jag. Nu måste jag bara hitta modet att använda dem. Men jag kan inte gärna ha sommarskor eller tofflor på krogen så. Dessutom fikade vi lite och pappa lagade och fixade med diverse saker i lägenheten (man måste ju pappa på (insåg att jag skrev fel, skulle ju vara "passa" men "pappa på" blev ju roligare!)).

Imorgon får vi vår första hemtentamen, en hem tentamen som tur är, nervös, samtidigt som det ska bli skönt att kunna sitta hemma och arbeta.

Pip på er! :-P


Dagens citat:

Pappa:
"Att lämna cykelpumpen i cykelkorgen var ju som att be någon om att stjäla den. Det var som om den låg där och skrek: Rädda mig! Hon använder mig inte rätt, jag har försök bita henne men hon förstår inte vinken! Snälla ta mig!"

Detta pågick en stund med liknande exempel om vad cykelpumpen skrek åt förbipasserande, kommer inte ihåg allt, men man måste ju säga att jag saknat pappa.

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Fin header du har skaffat dig!

Kram

2010-10-18 @ 15:03:30
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0