Hundtricket

Så varför hamnar ett inlägg om filmen hundtricket under kategorin true blood undrar ni? För att Alexander Skarsgård som spelar Eric i True blood är med i den förstås! Så jag har alltså just tittat på hundtricket och blev väldigt positivt överraskad! Jag hade väl tänkt mig att den kanske skulle vara lite charmig, men den visade sig vara asskön och absolut en av de bästa svenska filmer jag sett i alla fall (inte för att detta egentligen är en jätte merit, jag hatar rent generellt svenska filmer så har kanske inte sett så många).

Enligt mig finns det egentligen en sorts film som svenskar är bra på, och det är just en viss sorts komedier, lite knäppa och charmiga liksom. Precis en sådan sorts film var Hundtricket. Ska se om jag kan hitta ett klipp som jag själv tyckte var helt hysteriskt kul... Helt min sorts humor!





Något annat överraskande var Skarsgårds insats! Trodde inte att han hade en så stor roll, trodde han bara sprang kring och var fåfäng i några scener, men han spelade en av huvudrollerna och även om han var lite av en blåst idiot för det mesta så var hans karraktär godhjärtad längst inne, enligt mig var han typ mest söt, dum men försökte ändå liksom. Föredrar honom nog som en uråldrig vampyr, men hans karraktär Micke i hundtricket var faktiskt väldigt charmig och lite av en hjälte i slutet ändå.

Slutbetyg: Rekommenderas starkt! Perfekt en kall söndagskväll tillsammans med te och tända ljus. Åtminstone jag blev liksom varm inombords när jag såg den, och att få se Skarsgård gav filmen guldkant.


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Sjukt bra film, sett den måååånga gånger :)

Speciellt läraren .

2010-11-14 @ 23:15:49
Postat av: Djungelsoda

Hundtricket är verkligen en feelgoodfilm, blev också lite sugen på att se om den nu :)

2010-11-14 @ 23:33:01
URL: http://djungelsoda.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0