Kväll på stan

Gick och såg "Nine" på bio igår, verkar inte vara många som känner till den, men den hade alla förutsättningar för att bli en helt fantastisk film. Det var en musikal och några av skådespelarna var Nicole Kidman, Penélope Cruz och Kate Hudson. Men ja... Det var helt fantastiska och sexiga dans/sångnummer, alla var duktiga och sjöng bra, men handlingen verkade ha blivit åsidosatt, för det blev aldrig så mycket till handling, men satt liksom bara och väntade på att den skulle komma igång tills det tog slut. Men, men... sevärd ändå. Ska man se en musikal med Nicole Kidman rekommenderar jag nog Moulin Rouge dock, som jag såg för typ hundrade gången idag. Det skulle faktiskt kunna vara min absoluta favoritfilm.

Efter filmen så gick jag och Tess till Max och åt någon mysig choklad efterrätt, samt pratade om sex, förhållanden, killar, alkohol och en massa sånt. Särskilt efter det snacket så var vi lite sugna att dra ut på krogen. Tyvärr kände jag inte att jag hade varken ekonomi, klädsel, eller tid tyvärr, men vi vandrade omkring ett bra tag och letade efter en mysig pub istället utan resultat. Vi vandrade i alla fall omkring ett bra tag och letade efter en mysig pub, som vi inte hittade.

En sak vi kom in på var att Tess har en del bekanta med pojkvänner, som av den anledningen inte verkar vara intresserade av att gå på krogen (för alla inblandades skull behöver vi inte precisera vilka). Okej om man helt enkelt inte vill av andra anledningar, men jag, som har pojkvän, ser det absolut inte som en anledning att inte gå på krogen. Varför? Krogen är fortfarande ett bra tillfälle att bli lite små galen, dansa och ha kul med mina vänner, och förhoppningsvis träffa nya. Jag är trots allt nyfyllda 18, och vill passa på att få vara just lite galen, skapa lite historier liksom, och min pojkvän ser jag inte som ett hinder för mig att ha kul :-) Det vore dock intressant att gå på krogen tillsammas med A någon gång dock... För till skillnad från de andra kan jag ju faktiskt inte hångla upp någon random kille, vill ha min kille. Det var dagens moralpredikning gott folk.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Tess: "Den manliga orgasmen är obefintlig."

Kommentarer
Postat av: Sara

Du har helt rätt i att man ska roa sig oavsett om man har pojkvän eller ej:) Jag gjorde det misstaget med mitt ex att jag nästan jämt var med honom och det ångrar jag i efterhand! Det är därför jag festar så urflippat nu haha XD

Jag älskar för övrigt citatet.. ^^

2010-03-09 @ 12:14:14
URL: http://tornfagel.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Svar: Naw, det är synd att du känner så. Det ska ju kännas bra att börja en ny vecka med massa nya äventyr...



Kram

2010-03-09 @ 17:18:01
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0