Längtan, efter många saker

Nu måste ändå resten av veckan bli bra, för imorgon är det temadag i skolan, aka slappdag och dessutom ganska intressant tema. På kvällen åker vi till Kungsberget, skidsemester! Stannar där torsdag, åker hem fredagkväll. På lördag kommer A äntligen hit. Det var en evighet sedan, det vill säga tre väldigt långa veckor. Känns ännu längre. Jag vill ha någon att hålla om i min säng! Jag vill kyssas!

Så, tillbaka till verkligheten, försvann eventuellt i lite dagdrömmerier. Idag hade jag syomöte, och har nu skickat iväg en ansökan till högskolan, så här blev den:

1. Psykologprogrammet - Örebro Universitet
2. Personal, organisation och ledarskap - Skövde Högskola
3. Socionomprogrammet - Örebro Universitet

Fram till 15 April kan jag ändra i min ansökan, men lutar att det blir så här. Och lutar åt att jag inte kommer in på psykolog, men hyfsat enkelt kommer in på Pol och Socionom. Så antagligen blir det Pol.

Men imorgon, skidsemester! Nu; ska jag få läsa en bra bok eftersom jag äntligen är klar med religion och engelska boken, att bli påtvingad alla dessa böcker har påmint mig hur mycket jag älskar att läsa, och att vi inte uppskattar att vi kan välja böcker själva, tänk på alla förtrycka människor som bara får läsa de böcker de blir tilldelade, typ... studenter.

Pip på er!


Dagens citat:

Emmy till 118100:
"Var är min kameraladdare?"
118100: "Vi tror att din kameraladdare kan ligga under sängen, under en dyna i soffan, eller kanske i badrummet."


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha, livet som förtryckt student är inte lätt :P

2010-03-31 @ 09:01:11
URL: http://tornfagel.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Bra svar av 118100. xD

Kram

2010-04-01 @ 08:52:24
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0