Tankekraft...?

Imorse när jag satte mig på bussen till skolan så satte jag igång en mysig spellista och satte mig till rätta. Precis när jag gjort det så insåg jag att jag jätte gärna ville höra en låt som låg bland de sista låtarna på listan, när jag väl kom dit skulle jag antingen redan vara framme eller sova. Så jag tänkte att jag kunde ju ta och skaka på ipoden, vilket gör att låtarna blandas om, så skulle låten jag ville höra kanske komma närmare. Och vet ni vad? När jag skakde på ipoden så började låten jag ville höra spelas med en gång. Det var nästan lite läskigt.

Efter skolan tänkte jag som sagt köpa en ny almenacka, vilket jag motvilligt gjorde till slut. Varför så motvilligt? De hade inga söta/fina/praktiska almenackor! Antar att det inte riktigt är säsong, men ändå. Ingen var speciellt söt eller snygg för det första, och det var inte speciellt många som hade en vecka per uppslag som jag vill ha och spiralrygg. Den jag köpte känns egentligen för liten, inte speciellt praktisk och dessutom får lördag och söndan bara hälften så mycket plats som de andra dagarna! Det är ju helgplanerna man vill sitta och kluddra och drömma sig bort till!

Jag saknar verkligen min gamla almenacka, den var perfekt och jag hade massor fina små "teckningar", kludder och citat i den. Eftersom den borde ha dykt upp enligt alla logiska regler misstänker jag att det är en hemlig beundrare (aka stalker) som kidnappat den för att kunna följa mitt varje steg.

Vem du än är, var du än är, ge mig min älskade tillbaka! Du vet var du kan hitta mig.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

A:
"Burr! Jag fryser älskling! Mamma tvingar mig att gå ut med hunden."
Jag: "Jag ligger på golvet framför brasan med en filt."

Inget fel på skadeglädje, för övrigt somnade jag faktiskt en stund på golvet framför datorn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0