Jack? Ja tack!

Någon mer än jag som stör sig något enormt på tres reklamer för mobil telefoni? Reklamerna med slagordet "Jack? Nej tack!". Jag stör mig något enormt i alla fall. Inte på reklamerna i sig, men på budskapet. Jag skulle då verkligen inte vilja flytta hemnumret till mobilen!

Nu vet jag att jag kanske är lite extra klantig, men vad händer om man tappar bort mobilen eller den går sönder? Eller om man tappar bort laddaren? Strömavbrott med oladdad mobil? Då sitter man alltså där helt isolerad utan att kunna få kontakt med omvärlden. Ett annat problem, som jag dock antar att tre har löst på något bra sätt, är förstås kostnaden. Att ringa från hemtelefon till hemtelefon är ju i stort sett gratis, i alla fall om man jämför med att ringa till mobil. Vad har man överhuvudtaget att vinna på det? Mobil är man ju redan med mobilen! Dessutom så låter jag ofta mobilen ligga avstängd ibland när jag är hemma och inte orkat ladda den, men jag vet ju att om det är något viktigt ringer folk till hemtelefonen, så behöver intre stressa med att alltid ha mobilen laddad.

Det jag stör mig så mycket på är nog just det att jag tycker att det är så otroligt dumt, men inte kan så säga emot liksom, medan de sitter där och hånar gamla hederliga jack. Vet ju bara hur det är här hemma under den tiden då vi bara hade trådlösa telefoner under en period, slutade med att vi hade tappat bort alla fyra, eller så hade de inget batteri.

Nej, jack ska det vara, och Pierce Brosnan som James Bond. Nu skiter jag i läxorna och tittar på... just det, James Bond.





Pip på er! :-)


Dagens citat:

M:
"If you must, use Mrs Carver to ger information."
Bond: "I doubt that she remember me."
M: "Remind her, then pump her for information."
Monneypenny: "It's up to you to decide how much pumping that is needed."

Britterna vet minsann hur man porrar sig.

Kommentarer
Postat av: sofia schöön

håller med, det känns lite tryggt att ha fast telefon, ven om jag typ aldrig anvnder den. ;)

2010-03-02 @ 09:13:07
URL: http://sofiazim.blogspot.com
Postat av: JOSSE

Men lol åt att jag trodde att du menade en människa som heter Jack (typ tillexempel och jag menar inte att det var honom jag associerade till eller nåt men Lost-Jack) när jag läste titeln. Och jag kommer inte ha hemtelefon när jag flyttar. Det kostar ju att bara ha, även om samtalen inte kostar lika mycket, kompis :)

2010-03-02 @ 09:49:37
URL: http://theinc.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Jack? Självklart! ;D <3

2010-03-02 @ 10:35:12
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0