jobb, jobb, jobb...

Det här med att att jobba 8 timmar om dagen (10-18) är nog inget för mig, jag går upp, går till jobbet, kommer hem och ligger i soffan tills jag går och lägger mig, för så trött är jag. Det är även därför jag inte berättade om jobbet redan igår (att jag bara sov 3-4 timmar igår natt är också en anledning). Själva jobbet är faktiskt helt okej, jag står mycket i kassan, snyggar till bland böcker, packar upp... Det enda som är störande (förutom att jag jobbar 8 timmar om dagen) är att jag känner mig lite jobbig, för häften av kunderna vill något jag inte kan hjälpa dem med och så måste jag gå och störa någon annan och be dem hjälpa dem. Kommer väl lära mig mer antar jag, men det är inte som om att jag kan hjälpa till med folk som söker abonnemang, eller har en mobiltelefon som inte fungerar, vilket är vad många vill ha hjälp med.

Fast idag hjälpte jag faktikst en äldre herre med sin mobil! Han sa att det var problem med ljudet, det fanns ingen ringsignal. Jag tittade en sekund på den, insåg att den var på ljudlöst och tryckte på fyrkant. Problem löst. Herren trodde mig inte.

Slå in paket har jag fått göra med, i vanliga fall tycker jag att det är kul att slå in paket, men under tidspress... låt mig bara säga att mitt första inte var så vackert, men det artar sig. Numera är böckerna mitt ansvar också, trivs jag rätt bra med, förutom att jag är sååå trött på att leta, och sortera i alfabetisk ordning, visar sig att jag inte är så bra på alfabetet. Hatar särskilt att leta i det lilla förrådet under trappan, slår i huvudet varje gång.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Kille som just börjar jobba som telefonförsäljare:
"Jag sålde en telefon idag!"
Jag: "Jasså?!"
Kille: "Ja, till mig själv."

Kommentarer
Postat av: Maggy

åh vad bra :D<3

2010-06-23 @ 22:37:58
URL: http://maggy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0