Lite mer om Italien

Tanken var att jag skulle skriva det här inlägget igår, men istället kom Tessie hit och vi hade myskväll med helt egengjord paj, promenad och filmen Sherlock Holmes.

Men nu tänkte jag berätta om lite roliga saker från Italien, det bästa var som sagt Venedig, en stad som verkligen är i en klass för sig. Men det hände förstås andra roliga saker också, som om att jag fick en puss av en italienare, antagligen på grund av något vad mellan honom och hans kompis, men jag var glad ändå, trots allt så måste de i alla fall att jag var ganska snygg? :-P Ödlorna verkade också tycka om mig för när jag satt på hotellets uteservering kröp de alltid förbi och sa hej, vilket några gånger skrämde mig ordentligt. Egentligen är ödlor söta, men blev liksom lite överraskad. En annan underbar sak var den lilla staden som jag tror hette Angera, där vi spenderade vår sista natt. Det var utan tvekan en av de vackraste ställen jag någonsin varit på. Angera låg uppe bland bergen intill en stor sjö och på kvällen kunde man gå längs sjön och se ljusen från andra sidan sjön.

Något lite mindre kul var när jag första dagen gav mig ut för att hitta något som på kartan kallades "shopping center" detta shopping center visade sig ligga låååångt utanför resten av centrum i något bostad/industriområde och själva shoppingcentret var en i stort sett övergiven betongbyggnad, den sorgligaste byggnad jag någonsin sett. En gång i tiden var det säkert ett väldigt modernt och populärt ställe. Fick köpa två par nya skor den dagen för att överhuvudtaget kunna gå. Myrinvasionen i vårt rum sista natten var inte heller så trevligt.

Nu, lite bilder:


stranden i Bibione


S:t Markusplatsen i Venedig


Jag från en berömd bro som jag ej kan namnet på


En av många mysiga kanaler


Sista middagen i Bibione, tyvärr åt jag ej mycket av den, äter inte mat som tittar på mig, hittade även några hela bläckfiskar, förutom fiskarna och räkorna.



Pip på er! :-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0