En produktiv eftermiddag

Var rädd att jag inte skulle hinna med något alls med tanke på att jag låg i sängen från och med det att jag kom hem till och med det att mamma kom hem och lagade middag, gick då upp motvilligt för det kände som om magen snart skulle vika sig inåt av hunger. Men sen blev det fart i mig! Har nu städat rummet (A kommer trots allt hit imorgon), rakat benen, målat naglarna, och letat fram lagom fina kläder till lärarlunchen imorgon.

Som om det inte räckte med det så ska skoltidningen the quest (som jag är med och gör) skickas ut imorgon så idag var det dags för att sätta adresslappar på drygt 1500 tidningar innan de kunde skickas ut. Våra snälla journalistik lärare hade i alla fall ordnat med alkoholfritt vin och snacks att fira med, så det blev rätt kul. J hade dessutom tagit med två tårtbitar för att fira att vi aldrig mer behöver arbeta med eller prata om projekthelvetet.

Förresten, nu är det bara två dagar kvar till studenten! På fredag gäller det! Idag var det en massa sista, sista gången jag åkte skolbussen till skolan, sista gången jag åt en vanlig skollunch... På tal om det skulle jag vilja tacka mattanterna för att de ordnade med helt okej mat sista dagen, ska försöka minnas dem med värme.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Jenny (om min tårtbit):
"Ska du inte ha mer?"
Jag: "Nej, det är bra, ganska mätt efter lunchen... dessutom var den fortfarande ganska fryst i mitten"
Jenny som just stoppat in en stor bit tårta i munnen viftar med armarna och grimaserar, kan hända att hon fick en stor tårtisbit i munnen?

Kommentarer
Postat av: JOSSE

Mattanterna på Bruks är guld.

2010-06-03 @ 09:19:39
URL: http://theinc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0