Aktuellt gör reklam för droger

Jag tittade just på ett inslag på nyheterna om en familj vars son dött på grund av en överdos av en drog man kan köpa lagligt på nätet, eftersom myndigheterna inte hinner med att förbjuda alla nya preparat som kan klassas som droger. De visar även bilder från en sida som är sveriges största sida för "lagliga" droger, nämner namnet på sidan och allt. De visar även en drog som är ganska lik amfetamin, som kan köpas på sidan.

Hur jävla smart är det?!

Hela rapportaget blir ju en reklamkampanj för denna sida som säljer droger (själv tänker jag inte vara så dum att nämna namnet, jag är emot droger). Jo, det handlar om en pojke som dött, men tror de verkligen att ungdomarna bryr sig? Alla vet väl att det finns människor som dött av överdoser, men det förhindrar inte att många prövar och använder dem, nu vet de dessutom var de ska köpa dem billigt och lagligt.

Pip på er! :-)

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Jag såg inte inslaget, så jag kan inget säga. Men av det jag kan läsa i din blogg, vill jag hålla med dig.



Svar: Tack för din kommentar angånde arbetsbyxor. :)



Haha, det tyckte jag med! Först tyckte jag att det såg ut som att simmarna demonstrerade mot maneter, men spermier kanske är en bättre jämförelse? xD

Kram

2010-06-27 @ 12:30:02
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0