Skolstart

Ja, idag började skolan igen. Fy och blä och usch säger jag bara... Fast jag var överraskande pigg imorse, det var inte helt omöjligt att komma upp på morgonen somnade inte på en endaste lektion. Även om jag möjligtvis var lite förvirrad däremot.

Duktig som jag är hade jag tagit med ett nytt lås, i slutet av förra terminen bar jag helt runt på väskan eftersom jag under relativt kort tid blev tvungen att klippa upp två lås av olika anledningar. Jag tog ur låset ur förpackningen, ställde in en kod (för ja, jag föredrar kodlås), tog mina böcker och gick till lektionen. När jag väl satt sig ner i klassrummet påpekade J att jag hade tagit med mig låset till lektionen. Förvirrad som sagt. Fick snällt springa tillbaka och låsa skåpet. Första lektionen var för övrigt svenska C, och efter två och ett halvt år har vi nu en ny lärare i svenska. Dock så verkar han helt okej, och det är hans sista termin också, innan han går i pension, så man kan ju hoppas att han sätter MVG på alla bara för att liksom (eller så sätter han IG på alla som hämnd för alla elever som någonsin varit uppkäftiga eller jobbigamot honom).

På redaktionsmötet, det vill säga mediaproduktionen satt vi och pratade om alla nya visioner som vi har för the quest, skoltidningen i år. Visserligen skulle det inte överraska mig om det slutar som förra året, då vi sket totalt i allt vad spännande layout hette och endast ville få det klart (inte mig emot, jag var av samma åsikt). Men några ändringar blir det nog, mindre artiklar, kortare tidning, fler och större bilder. Passar mig bra, mindre journalistik arbete. Har ingen aning om vad jag ska skriva om... någon med förslag? Vi ska försöka vara nöjesinriktade i år.

Btw, har jag gjort en liten observation. När jag var på gymmet (precis som alla andra har jag lovat att jag ska träna mer och bli nyttigare i år) i söndags var det ovanligt mycket folk. Jag slår vad om att det är just för att det är nytt år. Gymstatistiken går antagligen genom taket efter varje nyår, bara för att sedan sjunka under resten av året. Alla vill antagligen, precis som jag, mamma, och Tess, starta ett "heeelt nytt liv" efter nyår. Dumt egentligen, nyår är ju bara en dag som alla andra, men det funkar i alla fall. Ska försöka gymma imorgon också.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Nya svenskaläraren som gått igenom kursplanen med oss:
"Vi kommer säkert ha en trevlig termin tillsammans, eller ja... trevlig är väl antagligen att överdriva."

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Vi hoppas att din nya lärare i Svenska är snäll mot er. ;)

2010-01-13 @ 08:23:04
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0