Karantän

Nu har jag satt A i karantän, på grund av en lite opassande kommentar. Så vad är karantän? Det är något jag just uppfunnit! Eller ja, den riktiga karantänen har jag ju inte uppfunnit, ni vet, när man tar till exempel djur som ska föras in i ett nytt land och håller det avskilt under x antal månader och observerar det, så man vet att djuret inte för in främmande sjukdomar i det nya landet.

Min karantän är inte alls samma sak, eller lite kanske. Hur som helst, eftersom jag just uppfann den så tyckte jag det var lika bra att komma på lite regler för hur den funkar, annars får A bara för sig att han kan hitta på egna regler, och det går ju inte för sig. Så här har ni dem, karantänens regler.


Karantänregler

  1. Karantänen är endast ett psykisk tillstånd och har inget med den fysiska världen att göra.
  2. Man kan inte sätta någon annan i karantän när man själv sitter i karantän.
  3. Karantänen fungerar ungefär som en skamvrå, och den som satt någon i karantän bestämmer hur/när personen i karantän får komma ut.
  4. Personen i karantän har ej rätt att kräva något alls av personen som satt den där, men har alltid rätt till att fjäska.

Ni är alla välkomna att utnyttja min nya uppfinning på partner, vänner, eller familjemedlemmar. Det är dock ingen leksak och ska inte utnyttjas i onödan! Kom ihåg att även du själv kan bli satt i karantän. Med stor makt kommer stort ansvar.

Pip på er! :-)

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Du är uppfinningsrik. ;)

Varför har du satt A i karantän? o.O

2010-01-19 @ 17:53:02
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Erica

Kul idé.. ;p

2010-01-20 @ 20:17:31
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: sofia schöön

men what if personen vägrar låta sig sättas i karantän? :O

2010-02-19 @ 18:19:06
URL: http://sofiazim.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0