Jag vet att det var länge sedan

Nu var det ett tag sedan jag skrev alltså, men det har blivit som så ofta förut, jag har säkert tre inlägg färdiga i mitt huvud, jag har bara inte orkat skriva dem. Nu har jag i alla fall tre timmar på mig framför datorn, jag slutade nämligen redan för en timme sedan, men eftersom Tess och jag ska till Töreboda och hon inte slutar förrän klockan tre måste jag vänta på henne. Så, här sitter jag nu med de tre närmaste veckornas läxor typ, lika bra att göra lite nytta. Sen om det faktiskt kommer bli så är en annan sak.

Vad har hänt mig på sistone? Jag blivit lite utav en shopaholic, eller så har jag bara haft mycket dötid i Uppsala/Stockholm, vilket gör det svårt att låta bli liksom. Det är så förbannat kallt ute så man måste ju värma sig någonstans. Imorse pratade jag med engelska läraren om det senaste provet och hur det går för mig rent generellt (måste bara påpeka att det alltså är Engelska C jag läser) det visade sig att jag fått MVG- på senaste provet, vilket jag är ganska imponerad av faktiskt, men som engelskaläraren sa, jag gör grammatikfel som man vanligtvis lär sig i fyran. Det är lite utav ett problem. Jag vet inte riktigt varför, jag tror helt enkelt att jag aldrig lärde mig det i fyran och eftersom det tydligen är så enkelt så har ingen brytt sig om att förklara det sedan. Duktiga J satt och gjorde lite övningar på det med mig i alla fall. Det är så enkelt att jag inte själv kan förstå att jag gör fel på det faktiskt.


Ikväll däremot blir det fullt hålligång, Tobben ska ha fest (tror jag brukade kalla honom GT, vilket stod för "GrannTobbe", men nu har han flyttat och blir därför bara Tobben) och jag och Tess ska dit. Innan dess ska vi ha knytkalas på tåget, pannkakor, tonfisksallad, mackor, nyponsoppa, och muffins. Det blir nog mys, och förhoppningvis blir det kul ikväll. För tillfället känner jag mig ganska stygg eftersom jag har flaska Passoa i skåpet och ganska säker på att man egentligen inte får ta med alkohol till skolan ;P

Pip på er! :-)


Dagens citat:

På radion:
"Gå in på den här websidan och gissa vilket djur som våran nästa gäst kommer ha med sig nästa vecka så har ni chansen att vinna ett nyckelband!"


Vad i helvete liksom? Ett nyckelband? Något mer ovärt har jag nog aldrig varit med om. Man får det inte ens, man har en "chans" vinna det om man har tur. Ett nyckelband...


Kommentarer
Postat av: Sara

Jag skickade ett brev till dig idag :D

2010-02-09 @ 22:23:59
URL: http://tornfagel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0