Vinterdagar

Dags att uppdatera lite, främst för att klaga tror jag. Men vem skulle inte klaga om de spenderat lördagsdagen/natten med att sitta på ett tåg som var 14 timmar försenat? I åtta timmar satt vi fast i Örebro södra, och efter det fastnade vi i alla fall ett par timmar i Kumla också. På nästa station, hallsberg, satt vi fast i någon timma. Som om inte det räckte fanns det till slut inte en enda fungerande toalett på tåget. I Kumla fick vi dessutom ingen som helst information under vad som kändes som flera timmar, inte okej. Gud vad arg jag var, började i stort sett gråta av vanmakt. Försökte kolla upp taxibolag, men insåg att jag antagligen inte hade pengar nog på kortet för att betala en taxi. Får antagligen inte ens några pengar tillbaka, på grund av väderförhållandena så gäller inte SJ's resetidsgaranti. Halv sex på morgonen kom jag äntligen fram till Töreboda där A bor, och han kom faktiskt och mötte mig efter att jag ringt och väckt honom. Nåja, har redan klagat så mycket över det här så jag tror det räcker nu.

På tal om det här med oväder så spenderade jag några timmar igår med att skotta snö. Inte så speciellt direkt, förutom att vi inte skotta snö från marken, utan från taket. Jag nöjde mig med att skotta balkongen, någon så klantig som jag borde hålla sig borta från hustak. Dock så är det snö upp till låret till och med på mig, så det hade kanske inte varit så farligt att ramla ner. Ytterligare ett bevis på hur mycket snö det är, A kan inte spela innebandy eftersom det är rasrisk i idrottshallen, inte heller kan han gå till skolan, av samma anledning, vilket betyder att vi har hela veckan för oss själva. Idag ska vi färga A's hår rött, tro det eller ej, och det var inte ens min idé. Det kan hända att vi kommer matcha. Scary. Får se om jag kanske kan få honom att ställa upp på ett foto sen.

För övrigt funderade jag på en sak igår när A berättade om en blogg han läst, en som handlade till största delen om sex, jag skulle också vilja skriva om sex! Men jag ändrade mig rätt fort igen. Känns inte som det passar min lilla besökarskara. Dessutom, let's face it, lite blyg är jag när det kommer till såna grejer och skulle antagligen gå som katten kring het gröt.

På tal om katter drömde jag att jag hade kanske ett dussin katter som såg ut ungefär som min lilla bebiskatt Birdie. Av någon anledning hade jag knutit snören i olika färger kring halsen på dem och en dag när jag kom hem var två av katterna halshuggna. Tydligen hade det utbrutit någon form av gängbråk mellan katterna med olika färger på halsbanden. Minns att dom med röda halsband var värst av alla, riktigt elaka. Kanske en blandning av min saknad efter Birdie och Gudfadern filmen jag såg för ett tag sedan?

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Anders (inte min A alltså, utan A's syrras pojkvän som heter Anders):
"Min mage har börjat blivit senil, den kommer inte ihåg att den redan har rapat, utan måste rapa igen."
Jag: "Jasså? Tror du kan ha smittat A med det där."
Anders: "Jope, det är luftburet."

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Stackars dig som var tvungen att sitta så länge på tåget. Fick ni mat och så, eller var ni tvungna att köpa själva? Fanns det ens någon mat kvar i bistron?

Jag förstår nog inte känslan, jag kan bara tänka mig att det var hemskt.



Sex är kul att läsa om. (a) jag har själv funderat på att skriva om det. xD Min mamma läser dock min blogg, så jag vet inte.



Hesmk dröm du hade.



Kram

2010-02-23 @ 11:27:06
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: JOSSE

14 timmar är fan längre tid än ett LOTR-marathon tar även om man kollar extended versions och tar matpaus. Wow.

Och det var på tiden att du också såg Gudfadern.

2010-02-24 @ 23:51:12
URL: http://theinc.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Hej, allt bra? :)

2010-02-26 @ 22:34:37
URL: http://madeleineisme.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Svar: Jag mår bra. Mamma är nog också okej.



Kram

2010-02-26 @ 23:31:18
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0