Bokrea

Sagt och gjort, idag kikade jag runt på bokrean innan familjen åkte vidare till ett släktkalas. Tre böcker blev det, men lustigt nog var ingen av dem på rean. Har en ovana att göra så, åka in och titta på rea och hitta något jag absolut måste ha, som inte är på rean. De flesta av böckerna på rean var tråkiga faktaböcker och de andra var antingen deckare eller deprimerande böcker om typ... våldtäktsoffer och invandrarbarn. Men vilka böcker köpte jag då?

Utvald av P.C Cast och Kristin Cast: Är tredje delen i en serie jag läser. Den är lite som Harry Potter, fast istället för trollkarlsskola är det en vampyrskola det handlar om.

Tatuering - Handbok i kroppskonst av Vince Hemingson: Kan helt enkelt inte få nog av tatueringar, köpte nyligen en tidning om tatueringar också, som jag funderar på om jag ska börja prenumerera på.

Ängelns lek av Carlos Ruiz Zafon: Hemma i bokhyllan finns redan hans förra bok "Vindens skugga" som var jätte mys. Utspelar sig i Barcelona på 20-talet, massa mystik, skumma personer och kärleksberättelser. Och de glömda böckernas gravkammare förstås.

Det var det. Men jag ska passa på att berätta att min lillasyster Emmy har börjat en blogg också. Den är ganska rosa och lite fjortisfaktor på hennes bilder, men hon är trots allt min syster.

Ikväll blir det såklart melodifestivalen också, tror jag ska ta och skriva lite om det. Det har väl aldrig hänt att jag inte har någon åsikt alls om det.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Pappa:
"Teliafamiljen ska splittras!"
Mamma: "Vem bryr sig?"
Pappa: "Gissa vilken som är den mest lästa nyheten på aftonbladet? Att Teliafamiljen ska splittras, sen kommer tsunamin."
Jag: "Det är väl klart, folk orkar inte läsa om en massa elände hela tiden."

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Sv; Tack! :)

2010-02-27 @ 21:17:18
URL: http://madeleineisme.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Sv; Tack! :)

2010-02-27 @ 21:17:18
URL: http://madeleineisme.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Ängelns lek verkar lite spännande. :)



Jag var inne en sväng på din syster blogg. Jag gillar de rosa. >.<



Kram

2010-02-28 @ 13:43:58
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0