Vita ständer, blå hav, och palmer

Hela dagen idag har det varit soligt och fint ute, så när väljer jag att gå ut? När det är beckmörkt och kallt. Kom just tillbaka från en snabb promenad till ICA för att köpa lite pepparkakor (och några chokladkakor). Tyvärr så kände jag verkligen inte att jag hann med att åka till Töreboda på adventsfika, vi har så galet mycket plugg just nu, och tyvärr har jag inte varit den effektivaste på den fronten denna vecka. Så, när jag pluggat klart ska jag ha ett eget adventsfika med varm choklad, pepparkakor och tända ljus.

Men, på tal om kallt och mörkt så hade jag väldigt svårt att komma ur sängen imorse, jag drömde att familjen och A var på typ Bahamas eller något annat varmt ställe med vita stränder, blå hav och palmer. Det jag minns från drömmen var verkligen en sådan där paradisbild. Jag vill helt galet mycket iväg till någon solig paradisplats med palmer. Det var smärtsamt att inse att det är inte någonstans i närheten av att hända.



Lite läskigt att jag egentligen inte ens har en aning om vart bahamas ligger, men när jag sökte på det på google ser bilderna ut som tagna från min dröm. Men å andra sidan, vems dröm skulle denna bild inte passa in i? Synd att jag inte är någon storbloggare som kan dra iväg till paradisöar jämnt och ständigt utan får nöja mig med att drömma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0