Studentlivet har börjat

Jag är trött, händer så mycket hela tiden! Igår var jag ute med de andra nollorna och festade, besökte kårhuset bland annat och det var ashärligt, två dansgolv, flera barer och i källaren fanns det ett lite mer publiknande ställe, jälvigt billigt också. Men det sliter på en, kom hem vid ett och idag skulle vi upp sju. Idag blir det lugnare, ser fram emot en lugn skön kväll och gå och lägga mig tidigt. Igår sov dessutom två tjejer hemma hos mig, de hade ingenstans att ta vägen efter festen och jag var glad att ha sällskap. Dessutom fick jag lite gratis öl idag som tack.

Det känns som jag varit här i en vecka snarare än två dagar. Vi är 70 pers i klassen så har långt ifrån pratat med alla, men man börjar känna igen människor i alla fall. På det hela känns det... okej. Ibland asbra, ibland inte lika bra. Men jag tyckte om våran första socialpsykologilektion idag, eller ja, de riktiga lektionerna har inte börjat men vi pratade ganska mycket om kursen och sådär. Dessutom pratade vi lite om vad vi förväntar oss, hoppas på och är rädda för kommer hända. De jag pratade med hade liknande tankar som jag, hoppas att utbildningen verkligen leder någonstans, är rädda för att det ska bli för jobbigt eller att man inte ska komma in bra i klassen.

Studentlivet verkar bra och kul i alla fall, och kurserna intressanta. Ikväll ska jag faktiskt ta tag i att göra en första uppgift vi fått. Ska grilla lite med resten av klassen också.

Hoppas, hoppas allt går bra... hoppas hoppas att det här är rätt för mig. Öppet sinne är det som gäller!

Pip på er! :-)

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Hoppas att det går bra för dig!

Kram

2010-08-31 @ 19:24:03
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: miiah

sv: haha ja precis! det är lite jobbigt med all information o allting som man ska komma ihåg, ta in och sådär :) men det går nog!



haha ja, man får passa på minsann;) dock var det lite pengar som jag hade kvar ifrån min lön :) men idag kom csn in på kontot iaf, tjuhu!! :D kramar:)

2010-09-01 @ 16:07:42
URL: http://miijauh.tk

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0