Mina nya kompisar på MediaMarkt

Dålig uppdatering, jag vet, men här kommer lite nytt! Jag är på jakt efter en ny laptop, eftersom min är... vad ska man säga... senil? Det tar faktiskt emot att säga det, för jag har haft Jamie i fyra år och trots att tangentbordet knappt fungerar, CD-läsaren oftast är helpaj, och stänger av sig så fort det blir lite jobbigt så älskar jag honom fortfarande liksom. Syrran har redan köpt ny laptop, och Jamie är liksom farfar åt hennes. Förhoppningsvis blir det så att mamma använer Jamie för att surfa lite och så, så att han inte glöms bort, men inte heller behöver överanstränga sig. Ungefär som att ta ut en pensionär på en vårpromenad i solen, ingen vill väl sitta inlåst på ålderdomshem hela tiden? (Plötsligt har jag en nyfunnen medkänsla för pensionärer som är fast på hem...)

Hursomhelst tänker jag ta vara på det nu när jag kan få en dator som någon annan betalar åt mig (mina föräldrar, som studentpresent, inom rimliga kostnadsgränser) så jag kollar runt och jämför som en galning, vilket innebär att jag spenderat en del tid i MediaMarkt butiken, då de är en av de få som inte har internetbutik, men bra priser. Jag har varit där så mycket att personalen (tre olika snubbar för att vara mer exakt) ler och hälsar på mig, frågar hur det går... osv. Visst förstår jag att det är försäljarknep, men med tanke på hur många kunder de har varje dag känner jag mig ändå hedrad. Så... det var historien om hur jag träffade mina nya kompisar på mediamarkt. Var just en av dem som visade mig datorn jag nu är lite förälskad i... väljer mellan två olika Sony datorer och en HP (mer detaljer än så behöver vi inte gå in på, det tråkar bara ut folk, men ni ska veta att jag blivit en riktigt datanörd under de senaste veckorna... dedikerad grafikminne... processorhastighet... en eller flera kärnor... grafikkort... jag har pluggat). Åh, en är svart, en lila, och en vit.

Imorgon kanske det blir lite om skidsemestern, jag är ju trots allt bara ledig hela dagen, länge leve påsklov!

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Pappa (inne på en servering i Kungsberget):
"Böööööh!"
Jag: "Du låter som en brunstig älg."
Pappa (ännu högre): "BÖÖÖÖÖÖH!"

Jag hade för övrigt också en del ljud för mig... och en bebis svarade mig med skrik. Jag svarade, och sen svarade bebisen igen. Kommunikation!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0