Ny insikt

Jag har massor att skriva om Island, och jag är fortfarande kvar på Island, men just nu ska jag egentligen arbeta så det ska jag inte skriva om nu. Jag vill bara få framföra en ny... slogan, skulle man kunna kalla det.

"Jag är inte mot mänskliga rättigheter, bara för miljöns och jordens rättigheter."

Detta kom jag fram till när jag diskuterade med Jenny. Jag skrev lite oseriöst in en teori i vårat projektarbete som hon ville att jag skulle ta bort. Nämligen att vi verkligen borde satsa på biobränsle, vilket kommer leda till att mindre mat produceras, vilket kommer leda till att en del av jordens befolkning faktiskt svälter. Detta är faktiskt precis vad JORDEN skulle behöva, för just nu är det ett faktum att den är överbefolkad och att vi omöjligen kan mätta alla munnar utan att allvarligt skada vår jord och miljö.

Tyvärr så blir man kallas grym och omänsklig så fort man faktiskt försöker tänka på JORDENS rättigheter. Och i ärlighetens namn, jag skulle nog inte kunna promota idén att låta så många människor svälta ihjäl, men det kanske borde få folk att börja tänka på miljön också i alla fall.

Pip på er!


Dagens citat:

Jenny (om mitt sälgosedjur):
"Du borde döpa sälen till Gislí, eller Bjarki, den liknar dom lite."
Jag: "Islännngar liknar väl helt enkelt sälar... Vem vet, de kanske utvecklades från sälar, det finns ju inga apor här direkt."

Nej, jag är inte dum på riktigt, jag tycker bara om att komma med lite... annorlunda, teorier, fastän jag vet mycket bättre.

Kommentarer
Postat av: Sara

Hmm.. Vi är 120 pers så jag kan inte säga exakt men. Det är ganska många som kommer direkt från gymnasiet, sen är väl de flesta 20 eller 20+ och sen finns det en och annan över 30 också. Så det är nog ingen fara:)

2009-09-03 @ 10:34:47
URL: http://tornfagel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0