Kyrkoval och katt-tratt

Åter igen har jag gjort något vuxet, jag har röstat i kyrkovalet (egentligen var det mamma som tvingade iväg mig och pappa att rösta, ett tag övervägde vi att helt enkelt slänga våra röstsedlar i soptunnan och typ åka och fika istället, bara för att). Visserligen är jag inte särskilt intresserad, men många är ändå involverade i kyrkan på någotv vis, det betyder att de som styr kyrkan kan påverka dessa personers åsikter. Alltså, vill jag inte ha sverigedemokraterna i närheten av kyrkan. Sverigedemokraterna skulle faktiskt få en hel del att säga till om enligt förundersökningar bara för att det inte är någon som röstar i kyrkovalet, bara 10% av alla de som har rätt att rösta hörde jag idag, medan sverigedemokraterna faktiskt har ganska hängivna anhängare som röstar. Så genom att INTE rösta, stöder man sverigedemoraterna, mer eller mindre. Inte okej.

En kul sak som hände, pappa sa till mig att ta med hans röstpapper, på vilket jag svarade att han är en vuxen människa som kan ta vara på sina egna papper. När vi kom dit så sa pappa att han hade glömt sina papper till kontrollanterna, men han visade leg och fick rösta ändå. När vi kommer ut tar han fram valpapprerna, som han tydligen haft hela tiden, han ville bara kolla om det funkade ändå. Tydligen kände han sig busig idag.

Men till något helt annat. Det är synd om min lilla kisse, hon har steriliserats och måste ha tratt, det tycker hon inte om alls. Hon försöker liksom backa ur den fast den bara följer med.





Igår matade jag henne med sked, det är inte så lätt att äta med tratt på huvudet inte. Men när vi försökte ta av tratten så var hon på stygnen direkt så... nu får den minsann sitta där.

Pip på er! :-)


Dagens citat

Jenny: "I förra talet sa rektorn faktiskt ganska tänkvärda saker ju, typ ni har bla bla bla och bla bla bla..."

Kommentarer
Postat av: The hills & The City

Tjenare!

Jag har nyligen startat en blogg om The Hills & The City. Och vill nu bara meddela att jag har tävlingar i bloggen, kika in och tävla vet jag =)



Ha en bra dag HillsAndCity

2009-09-21 @ 15:32:59
URL: http://hillsandcity.blogg.se/
Postat av: Sara

Det är synd att du bor 40 mil bort, jag hade gärna haft dig våldgästande ;)

2009-09-21 @ 18:44:38
URL: http://tornfagel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0