Krukor från Guatemala

"Visste ni att om det fanns allt för mycket jämställdhet här i världen skulle ingen vara speciell?"

Säger A som bestämt sig för att gästblogga lite här på bloggen. Ja, han fick bara skriva rubriken och någon rad, vem vet vad han annars skulle kunna få för sig? Och fråga mig inte hur den rubriken hänger samman med resten, men å andra sidan, det han skrev kanske kan vara värt att tänka över faktiskt? Vi är alla olika. Fast å andra sidan har A jobbat på bra med jämnställdheten idag, först bakade han scones helt själv och dessutom gjorde han köttfärsås till middagen. Woho! Men tänk på det där hörrni. Vet inte riktigt vad jag har att säga om det ännu.

Imorgon fyller mamma 50 år, vi ska överraska henne med champagne frukost på morgonen och sen blir det middag och teater i Uppsala.

För er som vill veta, högskoleprovet gick okej typ, jag fick dessutom redan på att jag ska få ännu en kusin och att en vän fått åka in till sjukhuset, blev väldigt intensiv dag.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Jag (som tar fram köttfärs ur kylen):
"Ja, men det här är alltså köttfärs från ett riktigt djur. Från älgen som dom sköt under älgjakten, som hängde i ladan."
A: "Från ett riktigt djur? Till skillnad från allt annat kött menar du?"

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Intensiva dagar kräver en natts ordentlig sömn. ;)

2009-10-29 @ 10:43:21
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0