Vild helg

Okej, vild helg är säkert att överdriva, men det låter i alla fall lite äventyrligt. Först var det ju kryssningen, vilket var kul. God mat, massor med choklad mousse (vilket är typ halva nöjet med hela kryssningen). Förutom det så dansade jag och Tess en hel del, och blev jagade av äldre, mindre attraktiva män. Sämsta raggningsrepliken ever var nog "Jag spelar bla bla bla i Tibia!". För er som har ännu sämre koll än jag, Tibia är ett onlinerollspel, typ. Men förutom att dansa så sprang vi omkring en massa, J tyckte det var kul att lägga sig på heltäckningsmattan, vilket jag absolut förstår, dom är ju som gjorde för att spontant slå sig ner mitt på golvet. Kan tilläggas att jag inte drack något, men jag kände mig ändå kind of påverkad av hela atmosfären. Vi träffade faktiskt ett par trevliga killar som vi pratade ett tag med också.

Men, även om jag inte drack något så var det 18:års gräns i taxfree butiken på väg till Finland, så jag passade på att köpa två alkoläsk och en flaska passoa. De hade en gräns på 21%. Dock visste jag inte detta, men ville jag inte ha något starkare heller och fick inga problem med det.

Det som var lite mindre kul var att en man hoppade från båten. Det är så högt att man nästan slår sig sönder och samman när man träffar vattenytan... Men han överlevde, och allt jag behövde se av det var en helikopter som hissade ner en dykare i vattnet.

I lördags, när vi kom tillbaka till Stockholm åkte jag och Tess direkt till en fest i Uppsala. Jag ska vara ärlig, när jag kom dig var jag så nervös eftersom jag inte kände någon att jag svepte i mig mina två alkoläsk väldigt fort. Men jag hade faktiskt väldigt kul, lärde känna massa människor och drack en hel del... Bland annat lärde jag känna Zlatan, asgo liten kille som faktiskt heter Zlatan, på riktigt. I någon timme eller mer satt dessutom jag och två tjejer till inlåsta på toaletten och hade tjejsnack, jätte mysigt att få disskutera med dem. Till slut vinglade vi iväg till busshållplatsen. Och så kan det ha varit så att Tess och jag hånglade lite också. A tycker faktiskt att det är okej att jag hånglar med tjejer. Eller "okej" är en underdrift, han försöker få mig att göra det. På busshållplatsen träffade vi en kille som inte hade några kontanter, så Tess sålde sitt busskort till honom för en trasig fm radio och ett hångel. Nu orkar jag inte skriva mer, så ni får några bilder i stället.




Lite folk jag lärde känna, Henke, Zlatan och Ruben, tror jag.




Frida och Tess hade kul.




Och jag tyckte det var hemskt kul att Zlatan hade tagit med sig ett par skidglasögon som han hade som någon sorts acessoar, så jag prövade också.

Hursomhelst var det en kul och vid vissa tillfällen lite utflippad kväll =D

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Kille på båten:
"Your father is crazy!"

(efter att min pappa gått fram till en kille som pratade med mig och Tess och sagt något till honom)




Kommentarer
Postat av: Jasmine

Chokladmousse - mums! <3



Gud va obehagligt att en man hoppade från båten...



Tess verkar vara en riktig affärskvinna. Haha. Klockrent!

2009-11-08 @ 20:17:24
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: Saint Jimmy

Chokladmousse är underbart ju!=D



sv. Jag har faktiskt varit inne där, men jag tycker aldrig att jag lyckas.. pinsamt med tanke på att gag går teknik på gymnasiet.. menmen.

Tack tack! Ja den passar nog in lite, och så sticker den ju ut genom att inte vara så flashig=P Man måste ju tänka possitivt..!



Jag gillar din design, det är snyggt att du har en enkel header när du har en så häftig och detaljrik bakgrund, men om jag ska vara helt ärlig... så tycker jag att hjärtat högst upp i hörnet rör till det lite, det hänger liksom inte ihop med det andra.. (sorry, men jag gillar själv att få konstruktiv kritik, så jag ger det med, no offence)



Spader ess är mitt favoritkort=D Pluspoäng för det^^



2009-11-08 @ 20:49:08
URL: http://saintxjimmy.blogg.se/
Postat av: Saint Jimmy

sv. Ja, jag blir galen, det värsta är ju när man verkligen skriver om något jobbigt och persnligt och så kommer det ngt sånt där.. jag vet att jag borde skita i det, men jag blir förbannad ändå=/



Nej du, jag vet inte.. Jag hade ett liknande problem, där mitt namn ville vara kvar från den designen jag hade valt, men jag lät det vara och försökte bara få det att smälta in.. det är därför min header ser ut som den gör, med bilden under namnet och texten.. Men du kan inte lägga in ett litet spader ess då? Det finns i specialtecknen, det skulle vara mer enhetligt, tkr jag=)

2009-11-08 @ 21:59:12
URL: http://saintxjimmy.blogg.se/
Postat av: Josse

Ruben är ett jävligt coolt namn!

2009-11-09 @ 11:56:31
URL: http://theinc.blogg.se/
Postat av: Saint Jimmy

sv. Man kan göra så att man går in i "skriv inlägg", där klickar man på knappen "infoga specialtecken" som ser ut såhär: Ώ Där finns det några olika symboler att välja mellan, dock inte spader. Då kan man göra så att man går in i word, klickar "infoga" och sedan "symbol", där letar man sedan fram vilket tecken man vill ha.



Men för enkelhetens skull skickar jag med den till dig, och det funkar att bara klistra in det, det har jag, och det blir snyggt=) ♠



Tack för komplimangen=)

2009-11-09 @ 18:24:45
URL: http://saintxjimmy.blogg.se/
Postat av: Sara

Bravo Pipen, du är ett äkta vampyrfreak ;) Dusk to dawn är jättebra:) Det finns flera Blade-filmer:) Jaså:O Jag minns inte Queen of.. över huvud taget, jag kanske var trött när jag såg den:P

2009-11-09 @ 23:31:14
URL: http://tornfagel.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Svar: Jag grät också under fimens gång, men boken är något annat. Jag grät inte, när jag läste boken. Det var mer känslor... på ett annat sätt. Boken var fin. Filmen är väl också det, men den är nog mer svart på vitt. Du får se hur hon gråter. I boken kan du ju bara föreställa dig det...

Jag vet inte vad du är känslig för. Jag klarar inte av att se folk gråta, bli ledsna och övergivna, men... Som jag skrev i recensionen är boken något helt annat. Jag tycker att du ska läsa den - absolut!

2009-11-10 @ 17:46:22
URL: http://rosanatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0