Återställare

Nu är det så här att det inte är mitt fel att det tagit så lån tid att uppdatera, jag tänkte uppdatera redan i söndags, men det höll min dator inte med om minsann. Min dator har börjat balla ur lite på senaste tiden, låser sig, stänger av utan anledning... Vilket är det som hänt när jag försökt vara duktig flicka och skriva blogg. Men i alla fall.

I fredags, det vill säga fredag den 13:de så började dagen så mysigt med en massa snö och snön gjorde på något sätt att jag var glad och pigg hela dagen faktiskt, jag tänkte att det där med snö, det brukar inte tåg och bussar tycka om, men å andra sidan så trodde jag faktiskt inte att det skulle bli några förseningar. Jag visste att det var fredag den 13:de men den har aldrig gjort mig något illa? Faktum är att A föddes fredagen den 13:de Augusti för 20 år sedan, så snarare tvärtom. Dock så slutade det hela med att jag blev ca tre timmar försenad till A och när man inte har så mycket tid tillsammans som det är, uppskattar man det inget vidare. Jag satt två timmar i Hallsberg tror jag, på grund av något elfel i Laxå. Men helgen var bra ändå, jag nördade mig lite med A:s kompisar, det vill säga att och byggde och målade små warhammer figurer medan han lajvade, det är faktiskt ganska mysigt och tydligen var jag ganska duktig på det också.

Hursomhelst, nu är ju skolan igång igen och idag skrev jag Svenska Nationella Provet, och på fredag är det dags för den muntliga delen *ryser*. Men tydligen ska jag få besked om hur högskoleprovet gick idag också! Woho!

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Tobbe:
"Hur går det?"
Jag (som bygger warhammer figurer): "Jodo, jag  har bara en del att limma fast, sen är den klar."
Tobbe: "...och sen målar du den rosa!"
Jag: "Neej, om du vill måla A:s figurer rosa får du göra det själv."
Tobbe: "Nej, om jag gör det kommer han bli helt cp på mig, du skulle ju komma undan med det!"
Jag: "Jope, vi flickvänner kommer undan med mycket."
Tobbe: "Ja, det är tutt-regeln, tjejer kommer undan med en massa saker och får gratis grejer."
Jag: "Men killar får ju högre lön så..."
Tobbe: "Ja, det är penis-regeln."

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Det är aldrig kul att sitta på ett försenat tåg. Jag vet hur detät. Har dock aldrig kommit så mycket försent! o.O

2009-11-18 @ 18:33:50
URL: http://rosanatt.blogg.se/
Postat av: JOSSE

Hmm.. Om man klurar till det lite och frågar, Pojkvänner, då? De borde gå under samma lagar som flickvänner och fortfarande få högre lön?

2009-11-18 @ 20:04:34
URL: http://theinc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0