I've done it again! (men det gör inget)

Ja, så är det. Ännu en gång har jag gjort sådär som jag inte borde, jag har massor med bra ämnen jag vill skriva om, händelser jag vill berättta om, men har inte tagit tag i det och när man upptäcker att man har tre färdiga inlägg i huvudet börjar det ta emot att sätta sig ner och skriva dem allesammans. Jag tror jag skyller det på min nya mobil, tack vare den kan jag ta snygga bilder att illustrera bloggen med, men är för lat för att ladda upp dem på datan, kanske ska överväga att mobilblogga....

*försvinner från datorn i någon/några timmar*

Men som tur var för mig, hände just något som gör typ allt annat som hänt den senaste veckan ganska oväsentligt. Min syster kom in till mitt rum, för att irritera som vanligt trodde jag, men istället säger hon de magiska orden "mamma har tagit med sig en kattunge hem". Jag vet inte hur många gånger jag drömt liknande saker, men den här gången var hon faktiskt där, min Birdie som hon ska heta. Korthårdig och brun/svart/vit fläckig. Till råga på allt verkar det som min gammelkatt Tusse får gå omkring och skrangla ett tag till. Visst ser han ut som ett benrangel, men såret på tassen verkar läka fint och han är kelig och glad, så farfar Tusse får lulla omkring lite som han vill ett tag till :-D När Birdie först såg denna för henne gigandiska sak fällde hon dock bak öronen och såg hemskt fientlig ut, medan jag kan svära på att Tusse antingen inte förstod att det var en katt, eller helt enkelt gav blanka tusan i barnungen. Förhoppningvis kanske det nu blir ett slut på min kattungeabstinens, och så kanske jag slutar gå omkring och klappa folk på huvudet.


Birdie


Just ja, de andra nyheterna, jag spray-tan:ade mig, bara för att J drog med mig, men det visade sig bli riktigt bra. Dessutom har jag spelat golf (hata Olandsbygdens GK) och var hos A i helgen. Hälsade på hans dvärgpudel Rambo, en av de mest energiska hundar jag någonsin träffat, och som gärna leker apport ett hundra gånger i rad. Jag träffade J:s alla djur också förra veckan, hon har nästan världens mysigaste (och största) hund.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

Jag:
"Hon sa att det var lika bra att spraya sig utan någon bikiniöverdel, så att det inte blir några linjer eller något."
J: "Jasså, det är så lätt att få dig topless inför en främling."

Kommentarer
Postat av: Eeeelinaa

HAR DU FÅTT EN KATT?! NÄR FÅR JAG KOMMA O TITTA? :D:D:D:D:D:D:D:D

2009-05-25 @ 20:52:10
Postat av: Frida

Jag ska bara säga det en gång, så har jag sagt det. Spray-tan, Sanna? ^^ Så, nu har jag sagt det.

2009-05-25 @ 21:41:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0