Nationaldagen och annat krafs

Jag är verkligen inte en sådan person som firar nationaldagen om ingen drar med mig på något. Vi har väl mer att vara stolta över än typ Nordkorea, men så himla jätte bra är vi väl inte. Efter tolv i fredags stod jag dock på torget i Mariestad och sjöng nationalsång med lite kul folk, som någon annan alkis liksom. Då kände jag mig dock väldigt nationalistisk. Efter det gjorde vi något annat väldigt svenskt, köpte hambugare på den lokala kiosken. Själva den nattliga promenaden genom Mariestad tillsammans med A och lite folk var dock väldigt mysig, jag frös inte ens.

Birdie har inte bättrat sig. Vi har numera blodstänk på dataskärmen eftersom hon rev upp mitt finger så det droppade blod om det och jag vägrar torka bort blodet. Jag ser det liksom som ett minnesmonument i ära till mitt lidande och offer. Efter det så fjäskade hon dock in sig igen genom att ligga och sova i mitt knä.

Snart så är det skolavslutning också, sista provet var i tisdags, känns SÅ skönt att komma hem utan att behöva stressa upp sig över alla läxor. Istället spelar jag The Sims 3 som jag erkänner är helt beroendeframkallande. Det har dock en del intressanta buggar. Min första Sim fastnade i ett evigt barnafödande. Det var som om spelet inte mindes att hon redan fött barnet och gjorde om scenariot. Tror hon hade sju barn när jag gav upp och insåg att det inte skulle ordna sig.

Och vet ni vad! Idag hade vi våran sista samhällslektion, och läraren berättade om resultaten på nutidskrysset som vi har gjort då och då. Jag trodde faktiskt inte riktigt mina öron när hon sa vem som vunnit..... "Sanna Andersson!" Delvis därför att jag verkligen inte heter Andersson i efternamn. Det här med efternamnsbytet verkar förvirra en del, men Andersson har jag verkligen aldrig hetat. Hursomhelst vann jag, och det var nästan löjligt hut glad jag egentligen blev. Vi har hållt på med nutidskryss sedan mellanstadiet, och att äntligen vinna skiten var helt overkligt. Allt jag egentligen fick var en bok som jag tror att jag redan har, men det är inte poängen.

Pip på er! :-)


Dagens citat:

J:
"Jag kan typ få reda på hela ditt liv genom att rota igenom ditt skåp"
Jag: "Jo, det kan man nog faktiskt."
J (släpper en stor bunt papper i papperskorgen): "Nu slänger jag ditt liv."

Kommentarer
Postat av: Linda

Mysig blogg du har! ;D



Ser att du har en fast bakgrundsbild, hur gör man så?

Lägger man inte in denna kod under body { i stilmallen?



*background-repeat: no-repeat;

background-position: center center;

background-attachment: fixed;*



När jag gör det får jag inte till den, det blir vitt runtomkring..

2009-06-20 @ 14:05:55
URL: http://lindadoostest.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0